"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 11 ביוני 2019

צלעות back ribs בתנור

הכל התחיל מזה שהיה לי נתח של back ribs בפריזר (לא בטוחה איך אומרים את זה בעברית...)



ומאחר ואף פעם לא הכנתי כזה בעבר, נעזרתי בחברים גוגל ויוטיוב שהדגימו לי שלל אפשרויות של הכנת הצלעות בתנור .
אחרי צפייה קלה הבנתי כבר מה אני מתכוונת לעשות וניגשתי למלאכה.


הכנתי תערובת תבלינים שתשמש כבסיס לעיסוי הצלעות 

מלח, פלפל, אבקת שום, פפריקה מעושנת ומעט פפריקה חריפה, סוכר קוקוס

בזמן שהתנור התחמם ל-130 מעלות זריתי את תערובת התבלינים על הצלעות שחתכתי
ועיסיתי אותן בעדינות כך שהתבלינים נכנסו לכל פינה
הנחתי אותן עם העצם כלפי מעלה והכנסתי לתנור לכשעתיים בחום הזה

כשהן יצאו, הגברתי את החום בתנור ל-180 מעלות, מזגתי את הנוזל שהצטבר בתבנית לכלי ושמרתי לשימוש מאוחר יותר והתארגנתי עם רוטב הברביקיו והמברשת.
הפעם היה לי רוטב ברביקיו מוכן שקיבלתי. על בסיס עגבניות, יין, בצל ותבלינים.
יש המון מתכונים ברשת וקל ממש להכין רוטב כזה לבד. בפעם הבאה...

משחתי את הצלעות ברוטב הברביקיו בנדיבות רבה
הכנסתי לתנור בחום של 180 מעלות לעוד כ-5-10 דקות
הוצאתי וחזרתי על הפעולה אחרי הפיכת הצלעות לצידן השני לפרק זמן דומה
כשהצלעות יצאו מהתנור הן היו מוכנות לאכילה
חמות, מבעבעות, מתקתקות חריפות
תענוג לנשנש חם או קר
(ואם נשארה אחת כשארית, הבשר שלה יוכל להכנס לתבשיל של יום המחרת בשמחה)

והעצמות?
אותן אני שומרת בפריזר להכנת ציר בהמשך, אולי כשיתקרר קצת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה