"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 7 בנובמבר 2011

פוסט אורח- שניצל וצ'יפס (לא מה שחשבתם)

הנה אני מתחילה במסורת של פוסטים מתארחים.
זו הזדמנות בשבילי לחשוף אתכם לעוד בשלנים מוכשרים מגישות שונות, לשנות קצת את האווירה ואת ה"ראש" בבלוג (כי תמיד כיף להתרענן) וגם לעשות שיתופי פעולה (זה משהו שאני תמיד בעדו).
[מי שרוצה להתארח, מוזמן ליצור אתי קשר].


עינת שגיא פרסמה לפני כמה ימים תמונה של "שניצל וצ'יפס" שהיא הכינה וישר נדלקתי על זה.
עינת היא תזונאית קלינית טבעית ובעלת אתר בישול טבעוני מעורר השראה.
הנה מה שכתבה:


הבעיה העיקרית כשמחליטים לעבור לתזונה טבעית, היא לוותר על מאכלים שאנחנו רגילים לאכול.
מה שבדרך כלל עושים, זה לחפש "תחליפים" בריאים למאכלים אהובים.
אישית, אני לא בעד. מכיוון שהטעם מן הסתם יהיה שונה, ולרוב יכולה להיות אכזבה, שיכולה להוביל לתסכול.

אבל, יש דרישה, ולכן גם אני מוצאת את עצמי לפעמים מחפשת אחר תחליפים בריאים.
זו הסיבה שהחלטתי לנסות "להבריא" את המאכל האהוב על רוב הילדים – שניצל וצ'יפס.

אני טבעונית, בעיקר מסיבות אידיאולוגיות, אבל גם מסיבות בריאותיות.
הבשר היום באיכות ירודה מאוד ובמקום להזין אותנו הוא מזיק לנו.
בעלי החיים מקבלים אוכל לא איכותי בלשון המעטה, ומזריקים להם הורמונים ואנטיביוטיקה, שמן הסתם מגיעים לגוף של מי שאוכל אותם.

למי שלא יכול לוותר על מוצרים מהחי, עדיף להקפיד על מוצרי חופש אורגניים.

בעבר, ניסיתי כמה וכמה פעמים להכין שניצל מפרוסות טופו, אבל מכיוון שאני טבעונית, אני לא משתמשת בביצים, ולכן פירורי הלחם לא נדבקו לטופו :-/
אז החלטתי לטחון את הטופו, יחד עם 2-3 כפות טחינה, כדי לקבל מרקם חלק.
הכנתי מהטופו הטחון קציצות שטוחות בצורת שניצל ועטפתי אותן בפירורי לחם כוסמין אורגניים שלא מכילים תוספות מיותרות.
את הצ'יפס הכנתי מבטטות – שיותר מזינות מתפוח אדמה, ולא גורמות להצפת הדם בסוכר כמו תפוח אדמה – חתכתי לאצבעות, מרחתי במעט שמן זית, פיזרתי קצת מלח מלמעלה, והכנסתי לתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות. בערך 20 דקות (תלוי בתנור) או עד שאצבעות הבטטה משחימות טיפה.

והתוצאה – לפניכם



שניצל טופו אפוי

גוש טופו – 300 גרם
2-3 כפות טחינה גולמית
פירורי לחם כוסמין אורגניים ללא תוספות
מלח פלפל כמון
כף שמן זית - אופציונאלי

טוחנים את הטופו יחד עם הטחינה בבלנדר מוט, עד לקבלת מרקם אחיד
בצלחת שטוחה מערבבים את פירורי הלחם עם התבלינים, כך שיהיה פיזור אחיד
יוצרים מהטופו קציצות שטוחות בצורת שניצל ועוטפים אותן בפירורי הלחם המתובלים
מחממים תנור ל-200 מעלות
מניחים בתבנית על נייר אפייה ומכניסים לתנור ל-20 דקות
5 דקות לקראת הסוף, אפשר למרוח שמן זית מעל כדי לקבל פריכות

צ'יפס בטטה אפוי

2 בטטות בינוניות
כף שמן זית
מלח פלפל

מקלפים את הבטטות וחותכים לאצבעות בעובי 1סמ
מניחים בתבנית על נייר אפייה – חשוב שתהיה רק שכבה אחת, כדי שהבטטות יקבלו צבע וקריספיות
מורחים שמן זית ומפזרים מלח ופלפל

מחממים תנור ל-200 מעלות

מכניסים לתנור ל-20-30 דקות – תלוי בתנור


** אפשר להכניס את השניצל והבטטות ביחד לתנור. גם כדי לחסוך זמן וגם לחסוך באנרגיה.



9 תגובות:

  1. הצ'יפס בטטה נראה טוב! שמתי עכשיו בתנור,
    הוספתי גם קצת פפריקה מתוקה

    השבמחק
  2. הכנתי!
    יצא מעולה!
    שיניתי טיפה... יש לי נטייה כזאת...
    בשניצל- במקום 3 כפות טחינה שמתי רק 2 והחלפתי אחת בשמן זית.
    ואצלנו כן אוכלים ביצים, אז עטפתי בביצה ואז בפרורים.

    השבמחק
  3. מגניב, אני מתכננת בקרוב לנסות גם :-)

    השבמחק
  4. טופו?! מעולם בכל נסיונות ההגשה התיבול והגיוון ,כולל טחון לקציצות, מעולם לא צלח את החיך המעודן של ילדי אני לא מעזה אפילו לדמיין שניצל טופו.אשרייך וטוב לך שאת אוכל טופו ונהנית!

    השבמחק
  5. אצלנו מאד אוהבים דווקא.
    את המתכון הזה, כאמור, טרם ניסיתי. אם כי מתכננת בקרוב.
    בשבוע הבא בטח אשים את המתכון המנצח שלנו לטופו.

    השבמחק
  6. גועעעעעעעעעעעל נפשששששששש לפי דעתי

    השבמחק
  7. ניסית?
    חבל סתם ללכלך, אם לא מנסים... בכ"ז מישהי השקיעה פה, כתבה ושיתפה עם אנשים משהו שהיא אוהבת ושחשבה שאחרים גם יאהבו.

    השבמחק
  8. אני אישית לא אוהבת בטטות ואני גם לא יודעת מזה טופו וגם לא אוהבת תחינה כך שזה לא בשבילי

    השבמחק
  9. אכן לא נשמע מתכון עבורך :-)
    אולי יש מתכונים אחרים בבלוג שכן יכולים לדבר אליך...

    השבמחק