"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 24 בנובמבר 2011

פוסט אורח: מרק שומר של עופרי זוטא (בעצם של חברתה מירי)

מודה, את המרק הזה טרם הכינותי.
רק ראיתי שעופרי פרסמה אותו בניוזלטר של "אמנות הלידה" ומייד נדלקתי וסימנתי לי אותו בראש.
כשהחלטתי לעשות "שבוע מרקים" פה בבלוג חשבתי לעצמי שאני חייבת להציג את המרק הזה גם. אל דאגה, אנסה אותו בהמשך, פשוט המקרר שלי כבר מפוצץ ממרקים והמצקת עובדת שעות נוספות השבוע...


אז עופרי היא בשלנית בחסד (וגם דולה וגם ילדה לא מזמן), יש לה קייטרינג של אוכל בייתי ובריא שהיא מוכרת בכל שבוע ישר מהסירים (אוטוטו חוזרת מחופשת לידה) והיא גם מכינה אוכל לארועים.
היא גם כותבת בנושאי אוכל במקומות שונים ויש לה אחלה תמונות שם (הנה למשל, אפרופו מרקים. מרק הכרובית גם נראה להיט, נכון?)


אז הנה המתכון של מרק השומר ואגוזי מלך






חומרים

2  בצלים, קלופים וחתוכים לקוביות (מומלץ בצל סגול, לא חובה)
4  שומרים, נקיים וקצוצים דק
1 ליטר ציר ירקות/עוף/מים
מעט שמן זית (ו/או מעט חמאה)
80 גרם אגוזי מלך
מלח, פלפל לפי הטעם
לגיוון: 8 כפות שמנת מתוקה ו-4 כפות פרנו

אופן ההכנה

מחחמים היטב סיר ומוסיפים אליו את השמן. מזהיבים את הבצל והשומר על אש בינונית נמוכה. מוסיפים את הנוזלים (מי שמוסיף רק מים, מומלץ להוסיף כ-3 גזרים קלופים וחתוכים גס, וגבעולי סלרי ופטרוזיליה, ולפני שטוחנים את המרק, להוציא אותם).
מבשלים כ-40 דקות.
מצננים מעט ומעבירים לבלנדר. מוסיפים את האגוזים ומרסקים למחית חלקה.
במידה והמרק סמיך מידי, אל תחששו להוסיף עוד מעט נוזלים.
* לפני ההגשה מוסיפים מעט שמנת ופרנו – אם רוצים *




תודו שזה נראה מרק מדליק ביותר, נכון? מי הולך לנסות אותו?


5 תגובות:

  1. זה נראה שווה, אפילו בשביל אחת כמוני שלא מתה על מרקים מרוסקים (וגם הילדים שלי לא, לצערי). ינוסה.

    אגב, עוד מרק שהולך אצלנו לא רע הוא מרק חומוס וכרישה של ג'יימי אוליבר.

    השבמחק
  2. קניתי שומרים לשבת.
    כנראה שאצטרך להכין ללא הפרנו (על אף שבטוח מוסיף). אולי עארק יעשה את העבודה? בעצם, לא בטוחה שגם את זה יש לי...

    השבמחק
  3. כבר אתמול המרק היה על הגז.
    רק אני מתענגת עליו בבית.
    אבל שומר הוא הירק האהוב עלי.

    תודה לשתיכן...

    השבמחק
  4. איזנ כיף לראות הודעה מ "פו" :-)

    תגידי, היה לך פרנו? כי לי אין... מתכננת להכין היום. גם אין לי שמנת וחשבתי להכין עם חלב קוקוס. נראה איך ייצא..

    השבמחק
  5. הכנתי ויצא ממש ממש טעים. הקטע המעולה היה שלקחתי את המרק לארוחת שבת עם חברים והסתבר שנשאר להם ממש מעט פרנו! אז יכולנו לבדוק את האפקט שלו וזה ממש ממש מוסיף. לא מאסט, כמובן, למי שלא אוהב, אבל ממש מוסיף

    השבמחק