"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

מרק גולש

בעצם זה מרק דיי פשוט של בשר ותפוחי אדמה. טוב, ועוד כמה דברים קטנים ופחות משמעותיים (מי אמר פלפלים?).
יום אחד החלטתי שמתחשק לי לאכול מרק גולש ולא הייתה איזו ארוחה משפחתית באופק (חמותי נוהגת להכין את המרק הזה בחורף לפעמים). אז פשוט צללתי לזה, הכנתי ויצא מעדן. מאז זה נוסף ל'מרקי הבית'.
יש המון המון גרסאות להכנת מרק גולש, חיפוש קצר באינטרנט יוביל אתכם לשלל האופנים והמרכיבים. לכן נכון בעיניי פשוט לאלתר עם מה שיש בבית ועם הטעמים שאוהבים.

חומרים

1 ק"ג בשר בקר ("לגולש" יש חיה כזו אצל הקצב) חתוך לקוביות
1 בצל
כמה שיני שום
2 פלפלים אדומים
3-4 תפוחי אדמה בינוניים
תבלינים: מלח, פלפל, פפריקה מתוקה (אפשר גם חריפה, אצל מי שזה עובר בבית)
פטרוזיליה, כוסברה לפיניש

אופן ההכנה

מחממים סיר גדול וזורקים אליו את קוביות הבשר. מערבבים אותן היטב לסגירת הנתחים. הם הופכים לחומחומים כאלה


אפשר לתבל במלח ופלפל. מוציאים מהסיר ומניחים בצד.
באותו הסיר מטגנים את הבצל, השום והפלפלים. מוסיפים 1-2 כפות פפריקה מתוקה (אפשר להחליף חלק בחריפה)


מוסיפים מים (אפשר רותחים למי שרוצה, אפשר גם ציר מרק עוף/ ירקות למי שיש) ואת הבשר.
מביאים את המים לרתיחה וממשיכים לבשל כשעה וחצי, עד שהבשר מתרכך.
אז מוסיפים את קוביות תפוחי האדמה לעוד כ-20-30 דקות, בודקים טעמים ומתקנים.
בסוף מניחים את צרורות הפטרוזיליה והכוסברה מעל המרק, לחליטה (מי שרוצה יכול לאכול ומי שלא יכול להפטר מהם- חבל...).

המרק הזה הוא ארוחה בפני עצמה בעיניי וממש לא צריך להוסיף לו עוד משהו. מושלם!



4 תגובות:

  1. כוסברה? בגולש? אם הייתי עושה את זה הייתי מקבלת צו גירוש מהעדה. וגם פטרוזיליה אפעס.
    מה שכן, פלפל ירוק יוסיף הרבה.

    השבמחק
  2. אבל זהו, שאני לא בדיוק הונגרייה. אבא של בעלי הוא ממוצא הונגרי ואמא שלו ז"ל אולי הייתה מרימה גבה.
    אני? רק נהנית מהטעם...

    לאיזה פלפל ירוק התכוונת? חריף, או העאלק פלפל הזה?
    >ורד ממש לא רואה טעם בפלפל ירוק<

    השבמחק
  3. על החריף נאלצתי לוותר בצער עם הפיכתי לאמא. אז סתם פלפל ירוק (חולה עליו, מבושל או טרי).

    השבמחק
  4. כן, מבינה אותך עם החריף והאמהות.
    לפעמים אני מכינה מנות חריפות רק בשבילי!

    השבמחק