"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 6 בדצמבר 2011

סלק, כרובית וטחינה

תמיד כשיוצא לי להכין את השילוב הזה אני נזכרת בשגית לב חברתי. פעם היא כתבה באחת התגובות שזה השילוב האהוב עליה (זוכרת, שגית?) ומאז זה התקבע אצלי בראש כשילוב "שלה". על אף שאנחנו אוכלים את זה הרבה בעצמנו.

סלק, כבר למדתי, אני פשוט מבשלת ואח"כ רואה מה ייצא לי ממנו.
כרובית, כבר למדנו, אפשר להכין במגוון גדול של אפשרויות (בכלל, יצא לנו מין שבוע כרובית שכזה, בלי לתכנן יותר מדיי. חכו למחר, גם שם תככב). איילה ואני יכולות לפרק ראש בינינו בלי בעיה.
וטחינה, היא מלכת המטבח. אין כמעט ארוחה בלעדיה. באמת. אם מדובר בארוחה פשוטה של יומיום, או בארוחה חגיגית.
טוב, אפשר עוד משהו, בצד ככה. אולי, חומוסים?
או אולי צנוניות



סלט סלק

חומרים

4-5 סלקים בינוניים
חצי חבילת שמיר
ואם ממש רוצים להשקיע ויש זמן, אפשר גם שום

אופן ההכנה

מבשלים את הסלקים עם הקליפה ואחרי שמתרככים מסירים את הקליפה וחותכים לריבועים.
קוצצים את השום והשמיר ומערבבים עם הסלק.
מתבלים בשמן זית, מלח ומיץ לימון (יש האוהבים כמון עם סלק)



סימון תזונתי עבור מנה\יחידה
אנרגיה554 קלוריות
חלבונים26.5 גרם
פחמימות51.3 גרם
שומנים30.6 גרם
פורטל תזונה, דיאטה, מתכונים ואוכל
© אנלייזר למתכון
עלולה להיות סטייה בנתונים.


4 תגובות:

  1. מה זה הסימון התזונתי שהבאת? איך מחשבים אותו? מה הכוונה למנה?

    השבמחק
  2. היי ליה, שמחה ששאלת. כי אני רוצה לשמוע תגובות עליו (לדעת אם להמשיך לטרוח או לא... אם זה מעניין מישהו בכלל).
    יש את האתר הזה (יש את הלינק אליו מתחת לטבלה) שמאפשר להכניס את כל המצרכים של מתכון והוא מספק ניתוח תזונתי. זה הניתוח הפשוט, יש גם ניתוח מורחב, עם ויטמינים ומינרלים וכו', רק שאותו אי אפשר עדיין להשתיל ככה כטבלה בכל מיני מקומות. רק את הניתוח הגדול של אבות המזון.
    אני מזינה שם את כל החומרים וכותבת לכמה מנות מיועד המתכון וכך מתקבלת התמונה התזונתית עבור מנה, לאדם.
    אני מאמינה שיש אנשים שהמידע הזה חשוב להם, מודה שאני לא כ"כ עוקבת אחרי דברים מסוג זה ולכן שמחה לשמוע פידבקים.

    תודה על תשומת הלב, ליה.

    השבמחק
  3. שגית, זה יצא בתואם עם יום ההולדת שלך, מבלי שהתכוונתי בכלל...

    השבמחק