"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 15 בינואר 2012

תבשיל חורפי של ירקות ובשר

ממש מתחשק לי תבשיל חורפי כזה, שאפשר יהיה לאכול אותו כמו שהוא, או ביחד עם אורז או פסטה. שיהיה משביע, מחמם ועשיר.
פניתי למקרר והוצאתי את כל מה שהיה נראה לי מתאים.
יצא פיצוץ!

חומרים

1 בצל
1 פלפל אדום
1/3 כרוב סיני (בערך)
1 שורש סלרי קטן (כי לא היה לי גדול יותר)
2 תפוחי אדמה
1 עגבניה
1/2 ק"ג בשר טחון (נשאר מהקציצות...)
פטרוזיליה, שמיר, כוסברה לפי הטעם והחשק
תבלינים: מלח גס, קארי (אפשר גם אחרים, מה שאוהבים)

אופן ההכנה

בסיר גדול מטגנים/ מאדים על מים בצל, עד להזהבה.
מוסיפים קוביות פלפל ורצועות כרוב סיני. מערבבים


מוסיפים קוביות קטנות של שורש סלרי ותפו"א. מערבבים לכמה דקות.
מוסיפים את הבשר הטחון ומערבבים היטב במשך כדקה, עד שהוא הופך חום- אפרפר.
מוסיפים את העגבניה והתבלינים. מערבבים היטב


מוסיפים מים רותחים בכמות הרצוייה (התבשל לי סלק בסיר ליד, אז גנבתי לו קצת מים ורדרדים...). אפשר להוסיף גבעולים קצוצים מהסלרי.
מבשלים עד שהתבשיל מוכן והכל רך ומזמין לאכול.
בסוף מוסיפים פנימה ירוקים קצוצים, בודקים טעמים ומתבלים לפי הצורך.

אוכלים, כאמור, או ממש ככה (זו בהחלט ארוחה בפני עצמה) או בתוספת למנה "דגנית" כלשהי (אורז מלא, פסטה מלאה, קינואה, כוסמת ועוד).

[הכנתי אחה"צ, במחשבה ליום שאחרי, לצהריים. אממה, בני הבית חיסלו את כל הסיר עוד לפני ארוחת הערב... ברצינות! אפילו לא הספקתי לצלם את התוצר הסופי... רק 2 תמונות במהלך הבישול]

בתאבון!

6 תגובות:

  1. ורד, מענין אותי המשפט "מה שיש בבית".
    מה יש תמיד בבית?
    מה, כשהוא חסר, מרגישים ש"הבית ריק"?

    השבמחק
  2. זו שאלה מאד מעניינת. כי אצלי בהחלט, כאשר המקרר ריק (לקראת סוף השבוע) אני מרגישה שהבית "ריק".
    אנחנו קונים ירקות אורגניים וההזמנה מגיעה בד"כ בימי חמישי (תלוי ממי מזמינים, אני קצת מג'נגלת בין מקומות, כי נוצר פה סוג של שפע מבורך באזור), כך שלקראת הסופ"ש הכל דיי מתרוקן ויש יותר צורך לאלתר, להכין עם דברים קצת אחרים ממה שכולם רגילים בד"כ.
    זה נפלא בעיניי כי תמיד מזמן רעיונות חדשים, מנות חדשות ואני אוהבת לפתוח את הראש.

    אז נכון שיש המון דברים בבית 0יותר מדיי, אם תשאלי אותי), אולם בהקשר של האוכל זה מאתגר להכין דברים לא מתוך ההרגל והאוטומט.

    איך זה אצלך?

    השבמחק
  3. נראה לי שאני צריכה בבית ביצים, בשרים, קישואים, מלפפונים, עגבניות ובצל. משהו כזה.
    איכשהו אם אין קישואים נדמה לי שהבית ריק, ואם אין ביצים, אז בכלל שוד ושבר.
    כנ"ל הבשרים (שאני קונה לחודש בערך).
    אבל אם נגמר הלחם או האורז או הפסטה, לא מרגישה שאי אפשר לחיות.
    אגב, היום נתקלתי לראשונה בלחם בשם "אלומה" (כשר כשר, בלי חיטה, כמעט בלי שמרים אבל עם לתת).

    השבמחק
  4. איזה יופי שאת כבר יודעת מה את צריכה. זה תהליך שאני מאמינה שלא רבים עושים עם עצמם.
    מה מרגיש לנו טוב כשישנו בבית ומה מרגיש לנו ריק? לפעמים אנשים מרגישים טוב כשיש להם הרבה סוכר, ממתקים, קפה, שתייה ממותקת, נכון? אחרת למה הם קונים כ"כ הרבה מזה?

    לפעמים אני אוהבת להסתכל על עגלות של אנשים אחרים בסופר. אפשר ללמוד מזה הרבה... (וגם לקבל רעיונות), על אף שכבר הרבה זמן שלא הייתי בסופר, כשחושבים על זה...

    גמני כמוך מרגישה יותר בשקט כשיש חלבונים, ירקות ופירות. הדגנים הולכים ועוזבים אותי (השאירו מזכרת בגלל ההריון, אולם כבר לא דריסת רגל משמעותית).

    השבמחק
  5. נראה אחלה מתכון!
    בדיוק בימים האחרונים אני מחפשת תבשיל שיכיל בשר קצוץ בלי יותר מדי עגבניות (לא חברות כל כך טובות שלנו). אנסה בהקדם.

    השבמחק
  6. תודה, הגר.
    העגבניות הן ממש לא מאסט, אם אינני טועה שמתי פה בעבר מתכון לתבשיל בשר שהוא בלי עגבניות. חפשי תחת התווית "בשר". או פשוט הכיני ללא העגבניות...

    השבמחק