"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 16 בינואר 2012

ארוחות ערב

כשרק פתחתי את הבלוג זו הייתה אחת הבקשות הראשונות. רשמתי לי את זה באיזו פינה בראש ויצאתי למסע עם הבלוג שלקח אותי לכל מיני מחוזות ביחד עם שפע של תגובות מכם.
בשבוע שעבר שוב עלתה בקשת ארוחות הערב והפעם הרגשתי שאני כבר מוכנה לשחרר קצת את ארוחות הצהריים (כי יש כבר לא מעט בסה"כ...) ולגוון. ואפילו יהיה פוסט של ארוחות בוקר (כי אם כבר...).

ארוחות הערב אצלנו בבית הן דיי פשוטות ומצומצמות. מתוך ההבנה שזה כבר סוף היום, שהאנרגיה נאספת לה ושאוטוטו נשכב לישון, או לפחות ננוח ממרוץ היום. לכן אינני רואה טעם להעמיס ותחושות בני הבית דיי תומכות בקו הזה בדרך כלל.
לכן ארוחת הערב הדיי סטנדרטית שלנו כוללת ירקות למיניהם (בד"כ צלחת של מלפפון, גזר, עגבניות שרי- אם יש- פלפל אדום לפעמים)

לפעמים הילדים מנשנשים את הירקות תו"כ הכנת ארוחת הערב וצריך לעשות refill בארוחה עצמה

לגדולים יש לפעמים נבטים וירוקים מהגינה. לפעמים נחתוך סלט, אולם רק אם ממש מתחשק לנו.
ביצים- חביתה, מקושקשת או עין. הילדים שלי אוהבים ביצה עם פרמז'ן (אניני טעם...).
לפעמים יש טחינה או שארית מארוחת הצהריים (ירקות בתנור, למשל), או סלט סלק
כל אחד אוהב לאכול קצת אחרת. הקטנה, למשל אוהבת לאכול את הביצה שלה עם סרדינים.
מוצרי חלב כמעט ואינם קיימים אצלנו בבית, רק בכמויות קטנות ובתקופות. כי אני בהחלט מאמינה שזה לא סוג מזון שאנחנו צריכים לאכול באופן קבוע ובכמויות גדולות. אז לפעמים יש גבינות עזים, כמו צפתית, לפעמים ריקוטה, לפעמים קוטג'. אם כי בעיקר לקראת הקיץ, אז אנרגיית החלב מתאימה יותר.

בימים חורפיים לפעמים נאכל מרק כלשהו, אולי מרק כתום.

אני יודעת שיש משפחות בהן מכינים פשטידות למיניהן, או לביבות לארוחת ערב. זו גם אופציה טובה.
מכירה גם משפחות בהן ארוחת הערב היא בעצם הארוחה העיקרית, כי בצהריים לא כולם בבית (הורים עובדים, ילדים במסגרות) ובערב זו ההזדמנות היחידה לאחד כוחות לרגע. לכן לפעמים הארוחה הזו נוטה להיות ארוחה מבושלת וגדולה יותר משאר ארוחות היום. אני יודעת שעבורי, לפחות, זה לא ממש נכון, כי ארוחה גדולה מכבידה עליי ויכולה להפריע להרדם ולסגור את היום. אולם מי שמרגיש שזה מתאים ונכון לו יכול בהחלט לעשות שימוש במתכונים השונים המוצעים פה לארוחות הצהריים לטובת ארוחות הערב.

אפשר גם לאכול גרנולה או דייסת קוואקר לארוחת ערב. זו יכולה להיות ארוחה משביעה ונעימה ביותר לסוף היום.

ומה אוכלים אצלכם בארוחות הערב? איך אתם אוהבים לסגור את היום?


3 תגובות:

  1. מרק בחורף,
    כריך
    סלט
    ביצים
    דברי חלב
    פירות.דברים קלים

    השבמחק
  2. אצלנו גם העדפה לארוחה "עיקרית קטנה" קלה יותר עיכול...
    ירקות תמיד בשפע חתוכים, פחות סלט כי בארוחת צהריים יש סלט.
    פיתות מקמח מלא או לחם שנאפה בתנור...
    תמיד יש טחינה ולאבנה הכנה בייתית...
    ביצה לא בכל ערב - קשה, חביתה או עין...(חבל שלא אוהבים שקשוקה...זה גיוון נחמד)
    כמובן עכשיו מלך השולחן זה האבוקדו- או נקי או מעוך עם ביצה קשה...
    מכינה תמיד דייסת קוואקר כדי לסתום חורים לקטן (אולי יתעורר פחות בלילה (: )

    השבמחק
  3. וזה עובד? הוא באמת מתעורר פחות? בן כמה?

    השבמחק