"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 5 בינואר 2012

תחרות מתכוני החורף של הבלוג

בהשראת תחרויות מתכונים למיניהן, כמו זו של אתר foodsdictionary למשל, החלטתי שגם אני רוצה, אבל קצת אחרת.
לייקים לא ממש מעניינים אותי, כי ברור לי שכל המתכונים שיעלו פה יהיו מעולים. כי ככה זה- כשמישהו אוהב מנה שהוא מכין מספיק כדי להעלות אותה לתחרות ברשת, היא כנראה מוצלחת.
לכן אני רוצה לערוך פשוט הגרלה בין כל מי שיפרסם את המתכון שלו. כל מי שישלח מתכון ישתתף בהגרלה (כך שאין משמעות למשלוח של אחד שניים או עשרה מתכונים פה).
הזוכה יוכל לבחור את אחד הפרסים הבאים [בשווי של 300-500 ש"ח]:

  • פגישה טיפולית אתי- ייעוץ תזונתי( אישי או משפחתי. למצבים בריאותיים שונים, לירידה במשקל, להגברת המודעות לאכול ועוד) או ייעוץ הנקה (באזור העבודה שלי, בין זכרון לחדרה פחות או יותר)
  • בוקר שלם אתי במטבח. כולל הכל! תכנון, הכנה, בישול, מתכונים, שאלות, תיבולים, רעיונות, השראה ועוד
ניתן יהיה לממש את הזכייה עבור עצמכם, או להעניקה למישהו אחר, אין הגבלה (אחלה מתנה!) וצריך יהיה לממשה עד ללידה, המתוכננת לתחילת יוני (יש זמן!).

מי שירצה לשלוח גם תמונות (כדאי, כדאי!) יוכל לשלוח אליי למייל  (נא לציין בתוכן- עבור תחרות מתכוני החורף של הבלוג) וכך יוכל להבטיח את מקומו בעדכוני הבלוג לגבי המתכונים שנשלחו (אשתדל להעלותם במהלך תקופת התחרות, או בסיומה). וכך בסופו של דבר כולנו נזכה באמת (מעבר לזוכה בהגרלה עצמה)- נלמד מתכונים חדשים ונעשיר את התפריט המשפחתי שלנו עוד קצת.

איך זה נשמע לכם עד כה? אז מה עושים בפועל?

את המתכונים יש לשלוח כתגובה לפוסט הזה. את התמונות, כאמור, ישירות למייל שלי.
התחרות תהיה עד סוף ינואר, כך שיש לכם כחודש להתנסות, לשפץ ולשדרג את המתכונים שלכם (וגם לצלם אותם ולשלוח אליי, כמובן).
התחרות תתמקד במתכוני חורף למיניהם: מרקים, תבשילי קטניות ובשר, קדרות, פויקה, משקאות מחממים וכל מה שעולה ברוחכם בהקשר של חורף.
כמובן שכללי הבריאות חלים על המתכונים- כדאי שאלה יהיו מתכונים עם מזונות הקרובים למקורם ככל הניתן, ללא תוספים מלאכותיים למיניהם וללא מזונות מעובדים (שמנים תעשייתיים, דגנים מעובדים, שפע סוכר ועוד).

יש לכם עוד שאלות? לא הבנתם משהו לגמרי?
מוזמנים לשאול ו...יאללה, להעלות את המתכונים המנצחים שלכם על הכתב ולשגר לאומה!

22 תגובות:

  1. אז זאת הגרלה או תחרות?

    השבמחק
  2. ליהי לובל, מיילדת הבית המקסימה (הייתה בלידה הראשונה שלי, כמלווה של המיילדת שלי, כשרק התחילה ללוות לידות בבית) כתבה לי:

    ורד יקרה ,
    בדיוק בזמן אשמח לשתף במתכון מאלף לאו דוקא בשם התחרות , אתמול הייתי בלידה מדהימה לא מהקלילות דוקא יותר ארוכה אך מאד מעצימה לכל הנוגעים בדבר , והיום ביליתי את הבוקר במטבח והרגשתי איך אני עושה את שני הצדדים באותה תשוקה ואהבה ואז ללא ספק הם יוצאים מופלאים..
    מטגנת בצל , חצי כרוב , כמה גבעולי סלרי , 6-7 עגבניות חתוכות אדומות ועסיסיות , מוסיפה כוס וחצי אורז מלא עגול וכוס אזוקי שהושרה לפחות ללילה, שתי חתיכות קטנות של פלפל ירוק חריף , חצי כוס של לימון סחוט , מתבלת עם מלח , פלפל וקארי ממשיכה בעירבוב לאחר מס דקות מוסיפה קופסא של קרם קוקוס משובח , עוד עירבובים ואז אחרי מס דקות של רתיחה מעבירה לקדרה , מכסה בפלחי תפוז , ואז לתנור על 180 לשעתיים לפחות. סוף הדרך...

    השבמחק
  3. אוי, יסמין, את צודקת ביותר!
    איזה כיף שאת כזו חדת עין, עם כזה קשב למלים!

    אז זו תחרות שבסופה הגרלה.
    או הזוכה בתחרות ייבחר בהגרלה- זה הגיוני?

    השבמחק
  4. וואו ורד איזה אתגר!
    ממש קשה לבחור איזה מתכון...
    מה דעתך על ארוחה? החלטתי ללכת על מתכוני קטניות, ירקות חורף וקצת עלים.
    יהיו לנו תבשיל מש, ממרח/רוטב אזוקי ושני תבשילי ירקות. לאחד מהם אפשר לקרוא "סלט" לצורך הענין.

    תבשיל מש:
    משרים את המש, אפשר גם להנביט
    מבשלים אותו במים בלי כלום
    מטגנים בצל ברצועות עד שקצת ישחים, מוסיפים את המש מסונן ממים, מערבבים על אש גבוהה. הרעיון הוא לצרוב את המש, אז אם נשרף - מוסיפים טיפה מים, אם רטוב מדי, מחכים שיתאדה. אחרי כמה ערבובים (בערך חמש דקות) מוציאים את המש מהאש. מוסיפים מלח.
    קוצצים גס פטרוזיליה, מפזרים מעל המש, מטפטפים טחינה גולמית ומגישים.
    לא מכירה מישהו שלא אוהב את זה.

    הלאה, ירקות חורף:
    כמובן כל הכתומים (גזר, בטטה, דלורית, דלעת, ואי אפשר בלי בצל) אבל הירק הכי חשוב, מלך ירקות החורף הוא סלרי הראש. עוד מעט הם כבר יהיו ממש גדולים ונפלאים ואפשר להכין אתם פשוט הכל, הם מוסיפים לכל תבשיל משהו ואפשר גם לתת להם כבוד ומקום מרכזי, כמו בתבשיל הבא:
    מטגנים בצל, מוסיפים גזר, דלעת/דלורית וסלרי ראש. הכמויות הן בצל אחד ובערך חצי כמות כתום וחצי כמות סלרי. מתבלים בקצת רוטב סויה, זנגביל, מוסקט, טיפונת כמון, מלח, פלפל (אני אוהבת את שלי שחור גרוס) ונותנים להם להתבשל במיצים של עצמם עד התרככות. אם חסרים נוזלים מוסיפים טיפה מים, אבל שהמים רק יכסו את הקרקעית של הסיר ולא יותר.

    עוד ירקות (שאולי אפשר לקרוא להם סלט, אבל מבושל):
    אהובתי הכרישה חתוכה לעיגולים בינוניים וחצויים, ביחד עם בצל מטוגנת במחבת (לא צריך הרבה שמן, רק שלא ישרף, גם טכניקות אחרות של טיגון יכולות לעבוד כאן). אפשר להוסיף גם מנגולד אבל הכרישה צריכה להיות הדומיננטית. אחרי שהבצל מזהיב מוסיפים קצת רוטב סויה (קצת!) ונותנים להם קצת להתבשל ביחד. זה מוכן כשהירקות מוכנים (קצת רכים, לא הרבה).

    אחרון חביב, האזוקי.
    משרים, אפשר עם קומבו, מבשלים, טוחנים. מוסיפים טחינה, אפשר גם טיפונת פטרוזיליה או כוסברה או שתיהן, טיפונת מלח וזהו.
    אם רוצים את זה כרוטב מוסיפים יותר מים, אם רוצים את זה כממרח, לא מוסיפים מים.
    זה יוצא עדין יותר מחומוס ומאוד מאוד טעים.

    (עכשיו כל מיני מתכונים מסתתרים מבוישים בפינה שלא נבחרו לתחרות... איזה כיף של תחרות!)

    השבמחק
  5. המוסקה יכולה להיחשב כחורפית ולהיכנס לתחרות????
    כשאוכלים אותה חמה, היא מאד מחממת....
    אליה

    השבמחק
  6. את עושה פה פרומואים, אה?
    בואי נניח למוסקה להגיע בזמן שלה.
    אני מזמינה אותך לשלוף מתכון מעולה אחר שלך.... בטוחה שיש לך אפילו כמה וכמה...

    השבמחק
  7. המתכון החורפי המנצח שלנו - לוקח זמן... אבל שווה כל רגע.
    כשאני ניגשת לבשל השיקול העיקרי שלי הוא שהילדים יאכלו, והילדים המתוקים שלי - אם יש לכלוך חס וחלילה - אין מצב שזה נכנס לפה, וזה כולל פטרוזיליה במרק...
    3 סירים שונים -
    - תערובת קטניות אחרי השרייה ללילה מתבשלת בסיר אחד עם מים (עדיף בלי קטניות חומות כך שמי הבישול יהיו בהירים).
    - ירקות חתוכים מתבשלים בסיר נוסף עם מים וכורכום - אפשר הכל כמובן - גזר, קישוא, דלעת, דלורית, תפו"א מה שיש בבית.
    - המון בצל, כרשה, שום, גבעולי סלרי, שורשים למינהם וכל מה שחלמתם שהילדים שלהם יאכלו, אבל הם לא הסכימו - מתאדים להם ביחד בסיר עם קצת שמן עד לריכוך. שופכים לתוך הסיר מים מסיר הקטניות (לאחר שכבר התרככו כמובן ולא צריכים את כל המים), ומים מסיר הירקות (כנ"ל), מתבלים לפי הטעם - כורכום, מל"פ ומה שבא. מביאים לרתיחה, מוסיפים עלים שונים (סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, ראשאד ומה שיש בבית), אבל מאגדים אותם ביחד, מבשלים על אש נמוכה.
    ואז....
    אחרי כמה דקות - אפשר להוציא את הירק מהמרק לילדים שאוהבים מרק צח.
    מרסקים את המרק עם בלנדר מקל עד שלא נשאר שום זכר למה ששמנו בפנים.
    מוסיפים לסיר המרק:
    - את הקטניות מסוננות כך שהקטניות יהוו 20% מתכולת הסיר, לא יותר (הילדים שלי קוראים להם המטמון שתחתית הצלחת) - אפשר לשמור את המים שלהם לרוטב אחר.
    - את הירקות המבושלים מסוננים (גם את המים שלהם אפשר לשמור).
    ו...
    הופ -
    זה לקח אמנם זמן, ויש 3 סירים לנקות בשביל מרק אחד... אבל יש לנו כאן מרק צלול וסנטנדרטי לחלוטין שכל ילד אוהב ובעצם הוא אנטיביוטיקה טבעית שמשאירה את כל הנזלות הרחק מאחורה.

    הא... ברור שאפשר להוסיף עוף/גרונות/גרונות הודו וכן הלאה בסיר הירקות.

    בתאבון!

    השבמחק
  8. מעתיקה לפה מתכון של נעמה ברזילי:

    i אז מטגנים בצל קטן , מגררים 4 סלקים בערך למחבת מוסיפים, מלח, פלפל, הרבה לימון, אפשר לגוון זרעי כמון/כוסברה, ירוקים (פטרוזיליה קצוצה), מבשלים חמש דקות, חצי מהכמות מערבבים יחד עם הבשר הטחון ואת החצי השני שומרים לרוטב. מוסיפים לתערובת פירורי לחם, יוצרים קציצות וסוגרים בטיגון. מוציאים לקערה ומכינים את הרוטב, בצל, עוד סלק בקוביות, אפשר קצת רסק עגבניות (לא חובה), אפשר להוסיף קצת עלים, השבוע הוספתי מנגולד, מתבלים, מוסיפים את מחצית התערובת הנותרת וקצת מים ואת הקציצות ומבשלים. מגישים עם קוסקוס (מלא כמובן :)

    השבמחק
  9. אני אוהבת בתקופה הזו שילוב של שומר, גמבה אדומה ובצל (לפעמים עם תוספות)
    תבשיל נחמד שיצא לי הוא קרי בגוונים אדומים - רצועות של בצל, שומר ופלפלים (אדום/כתום/צהוב או שילוב שלהם), מקפיצה אותם ומתבלת ברוטב סויה- סילאן - צ'ילי מתוק או לחילופין בכף או שתיים של משחת קארי ואוכלת עם אורז או אטריות אורז/שעועית. לשדרוג אני מוסיפה לזה טופו מוקפץ או קוביות חזה עוף (מוקפצים ראשונים ומוספים אח"כ) וחלב קוקוס כמובן.

    השבמחק
  10. מצטרפת למתכונים ולא לתחרות (אני בחו״ל והלוואי והייתי יכולה להכנס עם ורד למטבח עכשיו!).
    מתכון מאולתר ופשוט לכדורי בשר.

    הכדורים:
    חצי קילו עוף טחון
    חצי קילו הודו טחון
    חופן יפה של קינואה לא מבושלת (אל דאגה זה יתבשל במים ויחזיק את הכדורים)
    1-2 קישואים מגורדים
    בטטה מגורדת אחת
    פרסניפ מגורד אחד
    חצי בצל קצוץ דק דק
    תבלינים: מלח פלפל שום כתוש כמון אגוז מוסקט פפריקה פלפל לבן
    פטרוזיליה או בזיליקום יבש.

    הרוטב יכול להיות על בסיס עגבניות או על בסיס פפריקה. בזמן האחרון אני מכינה מפפריקה. וברוטב יש בצל ושום וכל התבלינים הנ״ל וקוביות מהירקות שגרדתי לתוך העיסה. בתוספת אפונה קפואה (והילדים גם מקבלים אפונה קפואה לנשנוש).

    להביא את הרוטב לרתיחה ולכדרר פנימה את העיסה... בדרך כלל בישול של חצי שעה מספיק. יאם.

    השבמחק
  11. סיון, את תמיד יכולה לתת אותי במתנה למישהו בארץ אח"כ...
    ובאיזו קלות את כותבת פרסניפ, כאילו שיש פה בארץ בקלות כזו...

    השבמחק
  12. לא חובה לגרד פרסניפ, אפשר גם לאלתר עם הירקות.
    גם כרישה משתלבת מצוין במתכון הזה.

    ובשמחה אתן אותך במתנה אם יש לי סיכוי לזכות. רוב הסיכויים שאצטרך לערוך תחרות מתכונים כדי להחליט למי זה ילך. :-D

    השבמחק
  13. עוגיות שיבולת שועל ללא ביצים


    ½ 4 כוסות שיבולת שועל
    2 כפיות תמצית וניל
    ½ כוס שמן
    ½ כוס דבש
    2 כפות מולסה
    1 כף סילאן תמרים
    ½ כוס אגוזי מלך קצוצים או פקאן
    ½ כוס פירות יבשים
    2 כפות טחינה
    1 כף פשתן מושרה במים וטחון דק
    קורט מלח


    לשים את כל החומרים בקערה ולערבב היטב .
    לצקת את התערובת, לתבנית אפייה מלבנית משומנת . להדק את התערובת היטב לתבנית ,וליישר בעזרת מרית .
    לאפות ב- 200 מעלות במשך 15 – 20 דקות .
    לצנן את המאפה ולאחר מכן לחתוך ל כ- 30 קוביות .
    לשמור בקופסה סגורה היטב .
    פירות יבשים ששמתי: תאנה 2 שזיפים מגולענים ¼ אגס 2 פרוסות תפוח עץ
    2 תמרים גזורים לקוביות קטניות.

    השבמחק
  14. מתכון ללא מתכון, פתוח לגיוונים , שנעשה אצלנו לפחות פעם בשבועיים:
    בסיר ברזל גדול שמים מכל הבא ליד. תמיד יהיו שם בצל, הרבה שום, גזר, ראשי סלרי ופטרוזיליה וכמה קולורבי. זה הבסיס. לזה אני מוסיפה מה שיש במקרר: פיטריות, פלפלים, דלורית, ערמונים בוואקום אם יש לי איזו שקית, לפת, קישוא, אפשר ארטישוק ירושלמי וכד'.
    עשבי תיבול - מה שיש. בד"כ מרווה, רוזמרין, טימין ועלה דפנה אחד. שופכת קצת יין (שוב, לפי הכלל של מה שיש פתוח), בערך חצי כוס, טיפה שמן זית, מלח גס, כף או שתיים של דבש ולתנור לשעה שעתיים, בחום של 200 מעלות. יוצא נפלא.
    לאחרונה ניסיתי לשים בפנים גם סייטן טריאקי, וזה מאד טעים. הילדים בטוחים שזה בשר.

    השבמחק
  15. ורד רציתי לשאול אותך מה את חושבת על בישול או אפייה של דבש
    למיטב הבנתי זה הופך אותו ללא בריא לנו?

    השבמחק
  16. יללא, משתתפת:
    קציצות עם שעועית ירוקה / צהובה ברוטב עגבניות:
    לקציצות מערבבים:
    -1/2 ק"ג בשר בקר / הודו / חצי חצי
    - קישוא מגורד (אפשרי)
    - פטרוזיליה / כוסברה
    - מלח, פילפל, קצת בהרת
    - ביצה
    - כמה כפות קוואקר או פנקו
    מערבבים היטב.
    במעט שמן זית מטגנים בצל, שום, קופסא של עגבניות מרוסקות (או עגבניות טריות חתוכות), מלח, פילפל, חוואייג' למרק, אפשר כמון. מביאים לרתיחה. כשרותח מוסיפים את השעועית (אני בד"כ משתמשת במתכון זה בשעועית קפואה, אבל אפשר גם בטרייה ואפשר אפונה). כשרותח מוסיפים את הקציצות ומבשלים על אש קטנה.
    טעים עם אורז / קוסקוס / בורגול - כל מה שיספוג את הרוטב...

    השבמחק
  17. רגע לפני שאני שולפת מפה את השמות ושמה בכובע אני רואה שענת שחף לא שמה את המתכון שלה פה.
    לכן אעשה זאת עבורה (היא שלחה לי פוסט עם תמונות שיעלה בשבוע הבא, אולם שתינו כנראה שכחנו גם לצרפו לפה. אז למען ההגינות...)


    בדיוק היום הגיע הטכנאי להתקין את הכיריים החדשים וזה היה נראה לי מאורע חגיגי מספיק בשביל לצלם בישול ממולאים צמחוניים לתחרות

    ממולאים צמחוניים

    למילוי
    100 גרם אורז מלא עגול
    חבילת טופו
    2 גזרים גדולים
    2 פלפלים אדומים גדולים
    צרור שמיר
    חופן עלי נענע
    צרור פטרוזיליה

    את מי נמלא:
    2 עגבניות גדולות
    קישוא בינוני
    2 זוקיני גדולים
    2 תפוחי אדמה גדולים

    לרוטב
    גבעולי סלרי קצוצים
    הבפנים של העגבניה הקישוא והתפו"א
    5-6 עגבניות מרוסקות
    אפשר גם 2 שיני שום

    שמים בסיר את האורז מכסים במים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים 7-10 דק'.
    בזמן הזה מגררים את הטופו במגרדת על הגס, וכמו שהמורה שלי לתזונה סינית תמי אמרה- "לא מטגנים אלא מאדים" בשמן זית על מחבת עד שמזהיב.
    שוטפים את תפוחי האדמה ומכניסים אותם על קליפתם לסיר קטן, מכסים במים ומביאים לרתיחה.
    מנמיכים את האש ומבשלים כ 7-10 דק'.

    בזמן הזה מגרדים במגרדת דק את הגזר וקוצצים את הירוקים דק דק
    (מכיוון שהקוצץ הביתי – AKA בן-זוגי שיחיה עידן, לא היה בבית אז גפן ואני ביז'בז'נו בבראון)
    אחרי שהטופו הזהיב מעבירים לקערה ומוסיפים את הגזר עם הירוקים הקצוצים ומערבבים היטב.
    מוסיפים תבלינים לפי טעם אישי– אני שמתי כמון פפריקה פלפל ומלח.

    אחרי שהתפוח אדמה התבשל, מורידים מהאש, שוטפים במים קרים.
    לוקחים כפית פריזאית והרי תמונה למי שלא יודע: (תמונה של כפיות )
    דרך אגב פעם ראשונה שהכנתי ממולאים, הוצאתי את הבפנים באמצעות כף רגילה וזה עבד יופי!)
    מרוקנים את תפוחי האדמה, הקישוא, הזוקינים העגבניות והפלפלים .
    (לעגבניות ולפלפל יש לחתוך את הראש ולשמור לקישוט ככובע.
    את הבפנים של העגבניה הקישוא והתפוא אדמה יש לקצוץ דק ולשמור לרוטב)

    Now its show time
    קוצצים את הסלרי ומטגנים בסיר רחב עם שמן זית
    מוסיפים את שאריות הקישואים והזוקיני והעגבניה
    מוסיפים את העגבניות ומטגנים כמה דק'.

    בינתיים ממלאים את כל הירקות מהתערובת שבקערה.
    את הפלפלים יש למלא רק 2/3 ולהשאיר מקום כי האורז מתנפח מעט.

    מסדרים את הירקות הממולאים בסיר עם הרוטב ובעזרת מצקת יוצקים מהרוטב על הירקות כך שיתכסו ויתעטפו ברוטב.
    בשלב הזה אם יש צורך, מוסיפים קצת מים כדי שיכסו את הירקות.
    מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומשיכים לבשל על אש בינונית עד נמוכה כשעה
    לי זה לקח שעה וחצי, והממולאים קצת התפרקו בסוף, אבל יצא טעים !!!

    כתוספת אכלנו ליד זה סלט שעידן היכן מעדשים ירוקים/חומים מונבטים שתיבלנו עם גבינת טום עיזים מגורדת, שמן זית ולימון . הייתי מצלמת אבל זה נטרף בשניה וחצי.

    בתאבון

    השבמחק
  18. הוצאתי את השמות.
    עכשיו מחכה לגדולה שלי שרצתה לעשות את ההגרלה בעצמה (יעני לכתוב את השמות על פתקים ולשלוף!)

    השבמחק
  19. הי ורד וכולם
    תודה שפירסמת את המתכון
    רציתי רק לתקן לחצי חבילת טופו ולא חבילה שלמה

    השבמחק
  20. גם אני רוצה :-)
    איך גיליתי רק עכשיו?!
    אצטרך לחכות לפעם הבאה (ובינתיים אחפש מי שרוצה להעניק לי במתנה בישול איתך...רזי האצות לא ידועים לי ושנים אני רוצה להכניס אותן למטבח שלי)
    חורף נפלא,
    עדי
    -עכשיו רק צריכה להירשם לבלוג שלך-

    השבמחק
  21. מוטב מאוחר...
    ברוכה הבאה, מוזמנת להרשם ולהתחיל לחקור.
    בטח יהיו עוד תחרויות/ הגרלות בהמשך

    השבמחק