"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 23 בינואר 2012

אפונה וגזר

היום אין לי ארוחה של ממש, או משהו גדול.
רק סוג של חשק שתקף אותי פתאום ורציתי להעלות אותו למודעות מחדש, כי זה מסוג המנות שאוכלים בתקופת הילדות בד"כ ואח"כ קצת שוכחים אותן...

אני מדברת על אפונה וגזר כמובן, כמו מהשיר המפורסם... (אני דיי בטוחה שגם אני שם איפושהו בקהל).
התחשק לי פשוט.
ועד כמה שזכרתי לא הייתה פה התלהבות בבית מגזר "גמדים" בפעמים שניסיתי (על אף שזה מה שמופיע בכל לקט "אפונה וגזר" בסופר), אז הלכתי על גזר רגיל, שחתוך לחתיכות קטנות יחסית. אם מבשלים אותו במעט מים הוא מתרכך דיי מהר ומוציא החוצה את המתיקות הטבעית שלו. זה הולך נפלא עם עיגולי האפונה הנימוחים.

חומרים

3-4 גזרים גדולים
1/2 שקית אפונה קפואה, או בעונה אפונה טרייה

אופן ההכנה

חותכים את הגזרים לחתיכות קטנות יחסית ומניחים בסיר עם מעט מים יחסית. מביאים לרתיחה ומבשלים עד לריכוך הגזר.
הוא לא מגיע כמעט אף פעם לריכוך "מחיתי" כזה, אז אפשר לעצור שם.
בשלב הזה אפשר להוסיף את האפונה הקפואה ולבשל יחדיו עד שהאפונה מפשירה ומתרככת.
בסוף מוסיפים מלח (כדי לשבור את המתיקות) ומעט שמן זית.
כמובן שאפשר להוסיף גם טעמים נוספים (פלפל שחור, פלפל חריף? שום? בצל מטוגן? כורכום וכל מה שעולה על רוחכם), אולם זו המנה הבסיסית שתתאים גם לילדים וגם למבוגרים


אפשר לאכול כתוספת לכל ארוחה, ביחד עם אורז או כל מנת דגן או קטניה, לצד עוף/ קציצות או דג. בקיצור, מנה מקסימה ומהירה מאד להכנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה