"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 5 בפברואר 2012

ממולאים צמחוניים- פוסט אורח של ענת שחף

ענת שחף היא אחת מהמעריצות המושבעות של הבלוג. כל כמה זמן אני מקבלת פידבקים ממנה דרך חברות משותפות (מעבר לתגובות הכייפיות שלה פה בבלוג).
אז כשהיא שלחה לי את המתכון שלה ברור שרציתי להעלותו לבלוג.
זה לקח קצת זמן, בגלל השבוע ה"מיוחד" של מתכונים מבלוגי אוכל אחרים, אולם תסכימו אתי שהיה שווה לחכות.

_______________________________________________________________________________

בדיוק היום הגיע הטכנאי להתקין את הכיריים החדשים וזה היה נראה לי מאורע חגיגי מספיק בשביל לצלם בישול ממולאים צמחוניים לתחרות

ממולאים צמחוניים

למילוי

100 גרם אורז מלא עגול
1/2 חבילת טופו
2 גזרים גדולים
2 פלפלים אדומים גדולים
צרור שמיר 
חופן עלי נענע  
צרור פטרוזיליה   

את מי נמלא

2 עגבניות גדולות 
קישוא בינוני 
2 זוקיני גדולים
2 תפוחי אדמה גדולים

לרוטב

גבעולי סלרי קצוצים
הבפנים של העגבניה הקישוא והתפו"א
5-6 עגבניות מרוסקות
אפשר גם 2 שיני שום

אופן ההכנה

שמים בסיר את האורז מכסים במים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים 7-10 דק'.
בזמן הזה מגררים את הטופו במגרדת על הגס, וכמו שהמורה שלי לתזונה סינית תמי אמרה- "לא מטגנים, אלא מאדים"  בשמן זית על מחבת עד שמזהיב



שוטפים את תפוחי האדמה ומכניסים אותם על קליפתם לסיר קטן, מכסים במים ומביאים לרתיחה.
מנמיכים את האש ומבשלים כ 7-10 דק'.

בזמן הזה מגרדים במגרדת דק את הגזר וקוצצים את הירוקים דק דק.
(מכיוון שהקוצץ הביתי – AKA בן-זוגי שיחיה עידן, לא היה בבית אז גפן ואני ביז'בז'נו בבראון)



אחרי שהטופו הזהיב מעבירים לקערה ומוסיפים את הגזר עם הירוקים הקצוצים ומערבבים היטב.
מוסיפים תבלינים לפי טעם אישי– אני שמתי כמון פפריקה פלפל ומלח

אחרי שתפוח האדמה התבשל, מורידים מהאש, שוטפים במים קרים.
לוקחים כפית פריזאית והרי תמונה למי שלא יודע


דרך אגב, בפעם ראשונה שהכנתי ממולאים, הוצאתי את הבפנים באמצעות כף רגילה וזה עבד יופי!)
מרוקנים את תפוחי האדמה, הקישוא, הזוקינים העגבניות והפלפלים .
(לעגבניות ולפלפל יש לחתוך את הראש ולשמור לקישוט ככובע.
את הבפנים של העגבניה הקישוא והתפוא אדמה יש לקצוץ דק ולשמור לרוטב)






Now its show time
קוצצים את הסלרי ומטגנים בסיר רחב עם שמן זית


הייתי חייבת להוסיף את התמונה הזו בגלל הצבע. מבינים אותי, נכון?

מוסיפים את שאריות הקישואים והזוקיני והעגבניה.
מוסיפים את העגבניות ומטגנים כמה דק'.

בינתיים ממלאים את כל הירקות מהתערובת שבקערה.
את הפלפלים יש למלא רק 2/3  ולהשאיר מקום כי האורז מתנפח מעט




מסדרים את הירקות הממולאים בסיר עם הרוטב ובעזרת מצקת יוצקים מהרוטב על הירקות כך שיתכסו ויתעטפו ברוטב



בשלב הזה אם יש צורך, מוסיפים קצת מים כדי שיכסו את הירקות.
מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש וממשיכים לבשל על אש בינונית עד נמוכה כשעה.
לי זה לקח שעה וחצי, והממולאים קצת התפרקו בסוף, אבל יצא טעים !!!



כתוספת אכלנו ליד זה סלט שעידן היכן מעדשים ירוקים/חומים מונבטים שתיבלנו עם גבינת טום עיזים מגורדת, שמן זית ולימון . הייתי מצלמת אבל זה נטרף בשניה וחצי.

בתאבון!   

[ורד- איזה תמונות צבעוניות ויפות. האמת? הירקות פשוט עושים את העבודה בעצמם, לא צריך תפאורה מיוחדת. אז לכל מאותגרי המצלמות והפרפקציוניסטים למיניהם שלא שולחים לי רק כי 'התמונות לא יצאו טוב' שחררו! צלמו ושלחו לי את מה שיש לכם, ביחד עם המתכון כמובן]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה