"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 18 במרץ 2012

קינואה וירקות- בישול ללא מים בסיר GCC

את סירי ה GCC גיליתי כבר לפני כמה שנים, אבל הם היו כ"כ יקרים ולא יכולתי להביא את עצמי לקנות לי אחד.
ואז הייתה לי סדנת בישול אחת שאליה הזמנתי את רבקה ואיתן לנצ'נר, היבואנים של הסירים האלה בארץ, להדגמה.
זה היה באמת מדהים. מאפשר כ"כ הרבה אפשרויות של הכנת אוכל, של כל דבר בעצם והכל תו"כ שמירה על הערכים התזונתיים של המזון הבסיסי.
אז החלטתי בסתר לבי שאקנה לי סיר אחד ליום הולדתי הקרוב.
ואז אמא שלי הפתיעה אותי והחליטה לקנות לעצמה סיר כזה, אז אמרתי לה שגם אני מתכוונת, אז היא פינקה אותי בסיר כמו שלה בדיוק.
זכיתי!

מדובר על סיר עם תחתית מאד עבה המאפשר בישול וטיגון ללא שמן וללא מים.
יש טכניקה מסויימת שצריך ללמוד, לא משהו מסובך. קשור למידות החום המיוצגות ע"י הצבעים שעל המכסה. זה מאפשר אורכי בישול משתנים לפי מה שבוחרים להכין.
את כל המידע והפרטים אפשר למצוא באתר של רבקה ואיתן
יש שם גם שפע של מתכונים והם בחרו לשתף אותנו במתכון ממש פשוט של קינואה וירקות שמכינים ללא מים בכלל. נשמע מפתיע, אני יודעת.

חומרים



*** הכמויות מתאימות לסיר GCC קוטר 24 ס"מ 4 ליטר ***

שקית קינואה 500 גר'
2 בצלים גדולים קצוצים דק
פלפל אדום חתוך דק
גבעול כרישה חתוך לעיגולים
2 עגבניות בשלות חתוכות לקוביות קטנות
קישוא/זוקיני מגורד במגרדת
גזר גדול מגורד במגרדת
4 בצלים ירוקים קצוצים
חופן פטרוזיליה קצוץ דק
מיץ סחוט מחצי לימון
מלח ופלפל שחור לפי הטעם

אופן ההכנה

לחמם את הסיר ריק ללא מכסה על להבה בינונית 2-3 דקות.
לשים בסיר את הבצלים, פלפל אדום, כרישה, עגבניות, קישוא וגזר. לערבב היטב ,לסגור מכסה ולבשל 5 דקות,להקטין אש למינימום ולבשל עוד 5 דקות.
להוסיף לסיר את הקינואה מיץ הלימון מלח ופלפל שחור ולערבב היטב. לסגור מכסה ולבשל על אש קטנה עוד 15 דקות.
להוסיף את הבצלים הירוקים והפטרוזיליה, לערבב היטב לכבות אש לסגור מכסה ולתת לתבשיל להמשיך להתבשל (ללא אש - רק התחתית האקוטרמית ממשיכה לבשל) עוד 10 דקות.



הנה עוד כמה מתכונים שנראים לי שווים נסיון בהחלט, בוידאו:
איך מטגנים חצילים ללא שמן (היה לנו דיון כזה בדף הקבוצה בפייסבוק, הנה אפשרות טובה לעשות זאת)
קציצות "מטוגנות" ללא שמן הכנתי אותן והן יצאו ממש נפלאות. פתרון מעולה בעיניי לכל אלה שלא רוצים לטגן קציצות.

מה דעתכם? יש פה כאלה שכבר מכירים את הסירים האלה? יש לכם מתכונים טובים לשתף אותנו?


7 תגובות:

  1. נשמע ונראה מה זה מפתה.
    מספר שאלות, ברשותך:
    1 . באיזה טווח מחירים העניין נע?
    2 . או לפחות שלך מהו גודלו בליטרים,ואם אפשר לדעת את מחירו.
    3 . האם האוכל לא נדבק לסיר, טעים נימוך וקריספי?
    4 . האם את משתמשת עכשיו רק בו,או כחלק מ... ?
    תודה לך.

    השבמחק
  2. אני לא יודעת לענות על הכל, אנסה לענות על מה שכן יודעת.
    אולי גם רבקה תכנס לפה ותענה.

    אני לא יודעת את המחירים המדוייקים, צריך להסתכל באתר (אם זה רשום) או לברר מול רבקה ואיתן.
    נדמה לי שהסיר שלי הוא מה שמוצג פה, ה 24 ס"מ. קבלתי אותו במתנה מהוריי, כך שאני לא ממש יודעת כמה הוא עלה.

    האוכל לא נדבק כשמכינים אותו לפי ה"כללים". צריך ללמוד את זה קצת, כמו כל דבר חדש.

    אני לא משתמשת רק בו, אם כי מוצאת את עצמי יותר ויותר משתמשת בו.

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  4. שלום לך.
    אינני מוצאת את הפוסט של הגרנולה להדיאטטית, ושאלתי ברשותך כאן:
    כתבת רכז סיידר הגליל.
    אבל על הבקבוק כמו שצלמת , וטוב מאד שעשית כי עזר , רשום תרכיז.
    זה כנ''ל ?
    תוכלי לשלוח לי שוב את הקישור לכך? אינני מוצאת אותו.
    תודה רבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. האם התגובה הזו מיועדת לכאן? לא בטוחה ששמתי פה מתכון לגרנולה ובטח לא דיאטטית (לא אני בכל אופן) ולא זכור לי שצילמתי רכז סיידר...
      בקיצור, נראה לי שיש פה טעות (?)

      מחק
  5. סליחה התבלבלתי.
    תודה בכל מקרה על ההתייחסות.

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שנתת לי רעיון טוב.
      בדיוק היום אני צריכה להכין גרנולה, כך שזו הזדמנות לצלם ולהעלות לבלוג.
      אמנם לא תחת "ארוחת צהריים" ובכ"ז כבר גלשנו פה בעבר לארוחות אחרות... מרשה לעצמי

      מחק