"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 29 במאי 2012

סופסוף סינייה- פוסט אורח של יעל גלעדי

יעל היא גם נטורופתית, ואנחנו "מדברות" על המתכון הספציפי הזה כבר כמה זמן בדף הקבוצה שלי בפייסבוק. ובכל פעם אני מבקשת ממנה שכשתכין, פשוט תצלם ותשלח לי.
לקח לנו זמן, אולם סופסוף הגענו לרגע המיוחל.

הנה המתכון לפי יעל:

חומרים

2 בצלים
1 ק"ג בשר בקר טחון
טחינה גולמית
לימון
מלח
שום
2-3 עגבניות בשלות
תבלינים: כורכום בהרט פלפל שחור וטיפה מלח ["הבהרט, מהעיר העתיקה בירושלים"- טוענת יעל- "הוא המפתח" ואני אוסיף שלמי שאין בדיוק את הסוג הזה יכול בכל זאת להכין... מרשות לכם גם לאלתר עם התבלינים האהובים עליכם] 

אופן ההכנה

מחממים תנור ל- 180 מעלות.
מטגנים במעט שמן זית כ 2 בצלים





עליהם שמים את הבשר הטחון, לכמה דקות שלא יתייבש





בינתיים מכינים טחינה, כמו שתמיד מכינים רק בלי פטרוזיליה. בערך חצי קילו אולי יותר


בתבנית שמים את הבשר הכמעט מוכן לאכילה .
עליו מסדרים עגבניות (או כל ירק רטוב אחר או גם וגם)


ועל כל זה שופכים את הטחינה ושמים ל 30 דקות בתנור



נראה יאמי ביותר!
אם לא אלד היום- מחר, הולכת לנסות את זה סופסוף!

5 תגובות:

  1. נראה מעולה! אנסה בקרוב.
    איזה כיף שיש כאן מתכונים שמתאימים לנו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן מעולה שאתם מוצאים פה גם מה לאכול :-)

      מחק
  2. התכוונת ל30 דקות

    השבמחק
  3. והנה סיפור מעניין שמלווה מתכון לסינייה טבעונית:
    http://vegansontop.co.il/fear-of-hunger/

    השבמחק