"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 23 באוקטובר 2012

תרד בסגנון יפני

פעם גרתי ביפן. לפני המון שנים...
כן, כן, עבדתי שם בכל מיני, חסכתי כסף להמשך הטיול שלי במזרח (סה"כ שנתיים. הייתי חוזרת לשם עכשיו!).
אכלנו שם המון ג'אנק (הידעתם שלמק דונלד'ס יש המבורגר מיוחד רק עבור היפנים? עם טריאקי? דיי חיינו על זה כי זה היה זול...), לפעמים הכנו דברים פשוטים בבית בו גרנו ולפעמים היינו הולכים לחנות שכונתית קטנה שמכרה אוכל יפני במשקל.
שם פגשתי את מנת התרד הזו ואחרי שנים עוד זכרתי את הטעם וניסיתי להכין אותה לבד.
זה דיי פשוט בעצם.....
ואחרי שהקפאנו המון תרד בסוף החורף, צריך גם להשתמש בו מדיי פעם, נכון?

חומרים

חבילת תרד
כמה שיני שום
רוטב סויה
2 כפות זרעי שומשום

אופן ההכנה

במחבת רחבה או בווק מאדים את התרד. אפשר להוסיף מעט שמן אם רוצים, אולם ממש אין צורך. התרד יוציא את הנוזלים שלו


כשהוא הצטמצם לו והתבשל מוסיפים קצת רוטב סויה.
בינתיים קולים מעט שומשום על מחבת יבשה, רק עד שנקלה קלות. לא יותר מדיי, כדי שלא יישרף.
מכבים את התבשיל עם התרד, מפזרים את השומשום מעל ו...זהו.
פשוט, נכון?



*** אפשר להחליף במנגולד או בחובזות, או בקייל, למי שמצליח להשיג
במתכון הבסיסי אין שום, אולם אני אוהבת, אז בהתחלה מטגנת/ מאדה קצת שום. אפשר לא לעשות זאת, כמובן

[ראיתם כבר שיש לנו זוכה בהגרלת יום ההולדת של הבלוג?]

תגובה 1:

  1. נשמע טעים, הולכת לנסות עם רוטב טריאקי ומנגולד :)

    השבמחק