"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 25 באוקטובר 2012

בישול ארוך של חזה בקר

באחת הפעמים בהן הגעתי לקצב, אולי לפני החגים, כשהיה שם עמוס מאד, ראיתי אותו משוחח עם אישה עם מבטא אמריקאי.
היא ביקשה נתח מסויים של בקר, שלא הכרתי בעבר, והם דיברו על זה שזה חלק שיהודים אמריקאיים אוהבים במיוחד. היא ככה בחרה את החלק הכי מתאים לה מהנתח ומאחר וראית שהיא בעניין נכנסתי איתה לשיחה והיא הסבירה לי שמדובר בעצם בחלק מחזה הבקר, המכונה brisket שמתאים מאד לבישול ארוך ויוצא עסיסי ורך להפליא.
אותי היא שכנעה. אני אוהבת לפעמים לעשות שופינג אצל הקצב.
החלטתי לקחת נתח כזה בעצמי ולנסות להכין איתו משהו. היא עזרה לי לבחור חלק טוב מהחזה והסבירה שכדאי שהוא יהיה מהחלק האמצעי של חזה הבקר, שיהיה משוייש היטב ואפילו חלקה אתי את המתכון שלה, בגדול, להכנת חזה הבקר.

אני לא צריכה יותר מזה- שיחה על מנה חדשה שטרם הכינותי ושנראית לי מגניבה, מתכון שמרגיש מעניין מחד וקל להכנה מאידך, הבטחה למנה טעימה שכולם אוהבים.
אותי זה קנה

חומרים

נתח של חזה בקר (תבקשו מהקצב שלכם שיתן לכם חלק טוב ממנו) במשקל של 1-1.5 ק"ג
שפע של ירקות
רוטב עגבניות (מוכן או בייתי)
תבלינים: מלח, פלפל, עלי דפנה, רוזמרין וכל מה שעולה בדעתכם

אופן ההכנה

הגברת הנחמדה סיפרה לי שהיא משרה את הנתח במיץ עגבניות כמה ימים מראש, אפילו שבוע.
ליבי לא נתן לי לעשות זאת והשריתי אותו  במשך יומיים בערך (במקרר) ברוטב העגבניות הבייתי שהכנתי לפי מתכון הקטשופ של נטע (וויי, כמה שאני נעזרת בקטשופ הזה. מה אעשה כשהוא ייגמר? מהר להכין חדש).
היא אמרה גם שאפשר להשרות ביין/ בירה, אולם אז ילדים פחות אוהבים את הטעם. אז וויתרתי. אולי בפעם הבאה...



ביום המיועד הנחתי את הבשר, המרינדה וימבה ירקות שהיו לי וחתכתי בצורה גסה לחלקים גדולים בסיר אמייל המיועד לבישול בתנור


מה מתאים: תפו"א, בטטות, מיני דלעות, בצלים, שום שלם, כרובית, קולרבי, גזר, שורש סלרי, סלק ועוד ועוד


הוספתי תבלינים ושיגרתי לתנור שחומם ל- 250 מעלות למכת חום שלך כ-30 דקות. אח"כ הנמכתי את האש ל-160 מעלות ואפיתי עוד 2-3 שעות, עד שהכל היה מוכן ורך



יצא פשוט תענוג!!!
בדיוק כמו שהגברת הנחמדה הבטיחה לי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה