"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 18 בדצמבר 2012

כמה מתכונים מגניבים שניסיתי ויצאו נפלא!


מי שעוד לא ראה, יש תחרות מתכונים חדשה.
אפשר לזכות בכניסה לאחד ממפגשי הבישול שלי
מוזמנים להצטרף וליהנות לגמרי ממתכוני הבלוג!


אני כל הזמן קוראת בלוגי אוכל, מקבלת תאבון לעוד רעיונות ומנסה דברים חדשים.
מאחר ואלה אינם דברים מקוריים שלי החלטתי לקבץ פה כמה דברים מהתקופה האחרונה.

הפוסט הזה של ענת ממש עשה לי את זה ובמקרה באותו היום שקראתי אותו החבר'ה פינו לי את השטח והיה לי זמן לבלות במטבח ולהתנסות בזה.
הכנתי את גירסת המקדמיה- קוקוס, כי זה מה שהיה לי בבית.
יצא מעולה!







יש לבעלי מה לקחת לעבודה/ לימודים.
ביחד עם אבוקדו/טחינה וירקות זו אחלה ארוחה.
משביעה ומזינה ביותר!
***מאז הספקתי כבר להכין את הלחמניות האלה כמה וכמה פעמים.
הן ממש עוזרות לבעלי בימי עבודה ולימודים ארוכים ואני נהנית לנגב איתן ביצי עין (הדבר היחיד בו אני מוצאת שלחם חסר לי. אז הנה, נפתרה לי גם הפינה הזו).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

בוידאו הזה שון קרוקסטון חוגג יומולדת ומתנסה במתכון מתוך הספר PRACTICAL PALEO (ממליצה בחום גם על האתר של מחברת הספר). מאחר ואני אוהבת קוקוס ו-שוקולד החלטתי לנסות גם.
בגלל שזה באנגלית ומתוך וידאו, הנה המתכון במלואו:

חומרים

2 ביצים
2 כפות גדושות של חמאה מומסת
1/2 כפית תמצית וניל אמיתית
2 כפות סירופ מייפל אמיתי
2 כפות קקאו
קמצוץ סודה לשתייה (משהו בין 1/4-1/2 כפית)
1 כף קוקוס טחון
ואני הוספתי גם: 1/2 כוס קמח שקדים [הם השתמשו בחופן שבבי שקדים]

אופן ההכנה

מערבבים יחדיו את החומרים הרטובים.
מוסיפים פנימה את היבשים ומערבבים טוב



מחממים תנור ל-180 מעלות.
יוצרים עוגיות על נייר אפיה ומשגרים לתנור.
לי לקח 10-12 דקות לאפות אותן ולא 25 דקות כפי שהיא ציינה בוידאו. אז פשוט שימו לב לעוגיות


אלה עוגיות טעימות ומשביעות מאד. לא מאד מתוקות, כדאי לקחת את זה בחשבון.
הן טעימות יותר ביום שאחרי. מנסיון!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

קבלתי ממיכאל במייל את ספר המתכונים של מארק סיסון  מייד כשהתחלתי לעבור עליו נתקלתי במתכון משגע לפנקייק עם פירות יער.
מיד רציתי להכין אותו

חומרים

2-3 כפות חמאה (מתארת לעצמי שזה יעבוד גם עם שמן קוקוס)
1 כוס פירות יער (אני קונה קפואים, אפשר גם להשתמש בריבה ללא סוכר)
1 בננה (לא במתכון המקורי, הוספתי ברגע האחרון, כי הרגיש לי מתאים ביותר)
4 ביצים
1 כפית תמצית וניל אמיתית
1 כפית קנמון

אופן ההכנה

מדליקים תנור ל-200 מעלות.
במחבת שיכול להכנס לתנור (ברזל עובד מעולה) ממיסים את החמאה ועל אש בינונית מכניסים את פירות היער ומערבבים


נותנים להתבשל 3-5 דקות עד שזה מתעבה למעין רוטב.
בינתיים מפרידים את הביצים לחלבונים ולחלמונים


בעזרת מיקסר מקציפים את החלבונים לקצף יציב.
בקערה נפרדת מערבבים את הביצים ביחד עם הקנמון והוניל.
מוסיפים את תערובת החלמונים לקצף (מקפלים יהיה המינוח המקצועי לדעתי)


חותכים בננה לעיגולים ומערבבים עם פירות היער ואז מוסיפים בצורה אחידה את תערובת הביצים


נותנים לזה להתבשל במשך כשתי דקות, מבלי לגעת ואז מכניסים לתנור למשך כ-10 דקות




מוציאים מהתנור כאשר הפנקייק התנפח קלות והזהיב


מניחים צלחת מעל המחבת והופכים את הפנקייק עליו



ניתן לאכול חם או בטמפרטורת החדר


אפשר להוסיף מעל חמאה מומסת/ שמן קוקוס או תותים חתוכים וכל פרי שראוי בעיניכם.
ארוחת בוקר משביעה ומפנקת ביותר, או קינוח משגע לכל ארוחה!

8 תגובות:

  1. מצדיעה לך :-)

    (במייל? את הספר? איך?)

    השבמחק
  2. יכולה לשלוח לך במייל אם תכתבי לי, פה או למייל veredavid@gmail.com

    השבמחק
  3. הי ורד ,וואו איזה פוסט מעניין.
    הכל הולכת להכין !!!!
    גם אני חובבת קוקוס ושוקולד מושבעת....
    מה דעתך ,האם אפשר להחליף את החמאה בשמן קוקוס ?(בעוגיות קוקוס שוקולד)האם כדאי להוסיף סטיביה למתיקות?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מתארת לעצמי שאפשר להחליף בשמן קוקוס, רק קחי בחשבון שזה בטח ישפיע על מרקם העוגיה. יהפוך אותה לקצת יותר רכה. אם כי זה בטח עדיין יהיה טעים...

      אם את אוהבת סטיביה, לכי על זה.
      אני לא צריכה להשתמש בסטיביה אז לא עושה את זה באופן קבוע.
      גם לא מספיק מחבבת את הטעם שלה...

      מחק
  4. נראה טוב !!
    הפנקייק מעורר תאווה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן!
      אפשר לשחק עם הפירות לדעתי, אם כי זה ממש מגניב עם פירות היער...

      מחק
  5. העוגיות עכשיו בתנור, סקרנית מאד לדעת איך הן יצאו.
    מה שכן, התערובת יצאה לי דלילה מדי בשביל עוגיות. שפכתי הכל לתבנית ואנסה להפוך את זה לחיתוכיות.
    רק לי זה קורה?

    השבמחק