"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 16 בדצמבר 2012

תבשיל קבנוס ברוטב עגבניות

מי שעוד לא ראה, יש תחרות מתכונים חדשה.
אפשר לזכות בכניסה לאחד ממפגשי הבישול שלי
מוזמנים להצטרף וליהנות לגמרי ממתכוני הבלוג!

אני יודעת שאני שוברת פה הרבה מיתוסים. כמו עם עניין הנקניקיות, למשל. אולם באמת אפשר למצוא את המוצרים האלה- שאנחנו מייד חושבים עליהם כעל מעובדים מאד- בגירסאות הפשוטות שלהן, נטולות חומרים מזיקים.
פשוט בשר נטו.
כך גם עם הקבנוס של מרינדו. אנחנו אוכלים אותם כבר המון המון זמן. יש תקופות שהילדים לוקחים אותם לביה"ס ויש תקופות שאנחנו משתמשים בהם לקמפינג ולטיולים


כבר זמן מה התחשק לי לבשל עם הקבנוס

חומרים

2-3 קבנוסים אמיתיים
3-4 שיני שום
5-6 עגבניות טריות- או- פחית עגבניות מבושלות איכותיות
צרור צמחי תבלין: זעתר, טימין, רוזמרין ומה שאוהבים


אופן ההכנה

חותכים את הקבנוסים לעיגולים דקיקים.
קוצצים את השום



מחממים במחבת מעט שומן בקר (tallow)/ שמן קוקוס וזורקים פנימה את עיגולי הקבנוס והשום.
מוסיפים את העגבניות ומביאים לרתיחה


מניחים את עשבי התיבול, מקטינים את האש ומבשלים עוד כ- 10-20 דקות עד שהטעמים מתערבבים להם יחדיו והמנה מוכנה



אפשר לאכול כך, כמנה בפני עצמה ואפשר מעל פירה (זה מה שאנחנו עשינו) או למי שאוכל דגנים, מעל אורז, פסטה וכו'


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה