"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 10 בפברואר 2013

ארוחה של צנוניות וחומץ בלסמי

יש ארוחות כאלה שאפשר להסתכל על המנות בהן מכמה זוויות.
הפעם יצאו לי שתי זוויות מוצלחות: זו של הצנוניות וזו של הבלסמי.
תיכף תבינו.

למנה הבשרית השתמשתי בנתח אסאדו שהכנתי ערב לפני כן בתנור עם ירקות.
נשאר ממנו נתח לא קטן, אז פרסתי אותו לפרוסות דקות, כמו רוסטביף והשארתי ליום שאחרי.
מניחה שאפשר להתחיל להכין את המנה הזו מאפס, עם נתח שמתאים לבישול קצר יחסית, כמו שייטל, לב, כבד ואחרים. או שתעשו כמוני ותשדרגו שאריות (זה תמיד רעיון טוב להכין נתח גדול יותר ולהתארגן מראש לארוחה של היום שאחרי. אם כבר משקיעים אנרגיה בקנייה, הכנה ובישול- לא?).

על צנוניות בתנור שמעתם? גם אני לא. עד שנתקלתי במתכון באחד מספרי הבישול של מארק סיסון.
הרמתי גבה בהתחלה, כי אנחנו ממש אוהבים צנוניות טריות וחרפרפות, ובכל זאת החלטתי לחכות לשעת הכושר הראשונה כדי לנסות את זה.

ואם כבר צנוניות, אז למה לא לבסס עליהן סלט חריף- מריר- מתקתק עם כל מיני דברים מעניינים

חומרים

1/2-1 ק"ג נתחי בשר בסגנון רוסטביף
מיץ מתפוז אחד (כ- 3/4 כוס)
1/3 כוס חומץ בלסמי
מלח גס, פלפל גרוס

צרור צנוניות
4-5 שיני שום
שמן זית
מלח גס, פלפל גרוס
מיץ מחצי לימון/ 1-2 כפות חומץ בלסמי

1 קלמנטינה
1 אבוקדו בינוני
כמה זיתים שחורים (או מה שיש לכם)
1/3 חבילת רשאד
7-8 צנוניות לא גדולות
חופן עלי חרדל קטנים (צאו בחוץ וקיטפו. זו העונה!)
כמה עלי מנגולד קטנים
לרוטב: שמן זית, חומץ בלסמי, מלח עשבים


אופן ההכנה

מניחים את נתחי הבשר עם חומרי הרוטב בסיר, מביאים לרתיחה ומצמצמים את הרוטב כמעט לגמרי על אש קטנה.

חותכים את הצנוניות לחצאים או רבעים, לפי הגודל שמתאים לכם.
מניחים אותן בתבנית פיירקס ביחד עם שיני השום השלמות.
שופכים מעל שמן זית, מלח ופלפל. כמה? לפי העין והטעם


משגרים לתנור בחום של 200 מעלות ל 20-30 דקות.
הן יכולות להישאר מעט קראנצ'יות, או יותר רכות.
לטעמכם!



חותכים את פלחי הקלמנטינה ל-3 חלקים ומוציאים חרצנים.
חותכים ריבועי אבוקדו.
קוצצים את העלים ואת הזיתים.
חותכים את הצנוניות לירחים דקיקים.
שופכים מעל את מרכיבי הרוטב ומערבבים היטב



אוח, אני מוכנה לאכול ככה בכל יום. באמת!
אולי, אולי, אולי הייתי מוסיפה לסלט עיגולי בצל טריים, אם הייתי חושבת על זה קודם

זה מה שנשאר מהצנוניות בתנור


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה