"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 17 במאי 2013

הארוחה של יום שישי בצהריים

חייבת לשתף אתכם- הארוחה הזו, של שישי בצהריים הכי מאתגרת אותי.
אולי כי אני כבר בהתכוונות לארוחת הערב תמיד- אם אני מכינה, אז ברור ואם אנחנו מוזמנים אז גם ברור. מבינים אותי, נכון?
ובשישי חוזרים מביה"ס ולפעמים יש כל מיני ארועים אזוריים, או מסיבות יומולדת או שעושים דברים שאינם "בשגרה" והארוחה הזו כמעט תמיד נופלת בין הכסאות.
יש בזה גם משהו כייפי, כי פחות חייבים לאכול בזמן, או להגיע לאנשהו וגם... זו הזדמנות מעולה להשתלט על שאריות מהמקרר (למשל).

מה שעשיתי באחד מימי השישי נפל בדיוק בקטגוריה של "ארוחה קלילה" כמו שנומה כינתה אותה [כי בדיוק גם עברו חברים וממש התבקש שנאכל ביחד]. נשארה לי פסטרמה והחלטתי לשלב אותה בארוחה


פריטטת מנגולד- פסטרמה

חומרים

כף שמן קוקוס
חופן נאה של עלי מנגולד (אפשר גם תרד, קייל וכו')
1/2 כוס ציר עצמות (אפשר גם מיי מרק אחר או רק מים)
4 ביצים
כמה נתחים של פסטרמה בייתית חתוכה לנתחים קטנים
מלח, פלפל לפי הטעם

אופן ההכנה

מחממים שמן קוקוס במחבת


מוסיפים את הקצוות הלבנים של המנגולד לטיגון ערבוב של כמה דקות



מוסיפים את החלקים הירוקים קצוצים ומערבבים



מוסיפים את ציר העצמות ומניחים להתבשל מספר דקות עד שהעלים מצטמצמים. אפשר לכסות במכסה ואפשר גם בלי



מוסיפים את נתחי הפסטרמה לערבוב



במקביל טורפים את הביצים ביחד עם התבלינים ושופכים מעל המנגולד ומערבבים




מבשלים עד שהביצים התקשו והפריטטה מוכנה. אפשר לערבב קלות אם רוצים, אפשר גם שלא




במקביל מכינים את הסלט

סלט פסטרמה ירקות

חומרים

כמה נתחי פסטרמה חתוכים לנתחים/ רצועות
3-4 עגבניות
1-2 שיני שום קצוצות
פטרוזליה קצוצה
נבטי חמניות
[או בתכלס כל מה שיש במקרר והוא ירקרק ומתאים ביחד עם העגבניות: בזיליקום, כוסברה, בצל ירוק ועוד]
לרוטב: 1 כף שמן זית, 1 כפית מיץ לימון/ מיי כרוב כבוש/ חומץ בלסמי, מלח

אופן ההכנה

קוצצים הכל יחדיו, מערבבים את חומרי הרוטב ומאחדים הכל לסלט שיהיה מוכן בדיוק לרגע בו הפריטטה תהיה מוכנה, כך שאפשר לאכול אותם יחדיו בשמחה!



כמה זיתים או ירקות כבושים בצד יסדרו את הארוחה עוד יותר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה