"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 13 ביוני 2013

פוסט אורח של איימי שפירא- לביבות ירקות עם קמח טפיוקה

אחרי חליפת המיילים עם איימי ב"רומו של עולם" הגיע גם זמן התכלס:

רציתי לשאול אם יש לך המלצה איך לשלב קמח טפיוקה עם גזר ובצל וקישוא וביצים ללביבות שאפשר להכין לארוחת בוקר.
אני לא טובה כמוך בליצור מתכונים, אבל אני ממש מנסה לחשוב על מנות בריאות ומשביעות לילדים לארוחת בוקר

עניתי לה:

לגבי שאלתך על הטפיוקה, לא עובדת איתה הרבה, אולם משערת שלגרד כמה ירקות, להוסיף 2-3 ביצים, תבלינים וכמה כפות קמח טפיוקה לבלילה אחידה.
אפשר להכין בתבנית בתנור, או כלביבות מטוגנות על מחבת.
זה נראה לי כיוון שיכול לעבוד מעולה!




הנה מה שאיימי שלחה לי שהכינה בסופו של דבר:

חומרים
1 גזר גדול
1 בצל בינוני
4 קישואים קטנים
3 ביצים (אולי אפשר היה להסתפק ב – 2)
קמח טפיוקה (נראה לי ששמתי כ 5 כפות)
מלח
פלפל
שום גבישי
חמאה לטיגון

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל ומגרדים את הירקות


בקערה מערבבים את כל החומרים יחד עם הביצים הטרופות

רואים שבקערה יש הרבה נוזלים אבל הם מתייבשים בטיגון...

מחממים במחבת חמאה וכשהיא חמה מניחים כפות מהתערובת לטיגון לכמה דקות והופכים לצד השני, עד ששני הצדדים זהובים ומוכנים




ואז הגיעו כמה מיילים בזה אחר זה (אני כבר קראתי אותם ביחד, כי לא הייתי בבית בזמן שהיא שלחה. אני עוד עם stupid phone...)

יצא טעים!
בעלי אהב וגם אני. הבכור טרף. האמצעי בחוץ מסתובב עם חבר – נראה מה יגיד כשיחזור והצעירה – לא מוכנה לטעום.

אחרי 8 דקות הגיע המייל הבא:

הצעירה טעמה! וגם מרחה שמנת מעל 
היא מרוצה.
גמני...

אחרי 11 דקות הגיע מייל נוסף:

האמצעי חזר, טעם ואהב! :-)

אין, אין על האושר שלנו- האמהות- כאשר הילדים שלי אוהבים משהו שהשקענו בו מחשבה ואהבה




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה