"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 9 ביוני 2013

פוסט אורח של ענבל אנקרי- פלפלים ממולאים

את ענבל אני "מכירה" דרך קבוצת הפליאו בפייסבוק.
זו קבוצה שתמיד עולות בה שאלות על הכנת מתכונים כאלה ואחרים ואפשר לקבל בה השראה גם לתכלס וגם לחלקים היותר מדעיים של הגישה, למי שמתעניין בכך.

באחד הימים ענבל, החובבת בישול, כתבה לי:

אולי תתני לי רעיונות.. הוצאתי לי למחר בשר בקר טחון חשבתי להכין פלפלים ירוקים קטנים ממולאים (לשם שינוי בלי אורז רק בשר וירקות) אבל נמאס לי מהרוטב עגבניות הרגיל... רעיון פשוט וכשר יתקבל בברכה

עניתי לה בכמה כיוונים ומפה זה התגלגל עד שהיא עלתה על הכיוון שמתאים לה.
איזה כיף זה לחשוב ביחד, לעורר השראה וגם להיות עדה למשהו שמישהו אחר "המציא" ויצא לו מגניב.
אז ביקשתי ממנה שתצלם ותשלח לבלוג, כדי שכולם יוכלו ליהנות מהיצירתיות שלה

חומרים

['אני קצת גרועה בכמויות הדבר היחיד שבטוח זה 400 גרם בשר בקר טחון']

400 גרם בשר בקר טחון
ירק אהוב (פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, סלרי... אני השתמשתי במעט פטרוזיליה וכוסברה)
בצל בינוני קצוץ דק
2 חופנים של עדשים כתומות שהושרו לפחות ללילה
תבלינים: קינמון!! מלח,פלפל שחור, פפריקה ,כורכום
3 כפות שמן זית


לרוטב: 5-6 עגבניות בינוניות רכות
צרור גדול של בזיליקום טרי
ראש שום
מלח ופלפל שחור

אופן ההכנה

מערבבים הכל וזו המלית.
אני בחרתי למלא פלפלים קטנים ועגבניות אבל אפשר גם קישואים כרוב בצל... זה הולך עם הכל
מערבבים את כל חומרי המלית ומניחים בצד בזמן שעושים את כל השאר


מכינים את הירקות למילוי ואם משתמשים בעגבניות את הבפנים שלהם לא לזרוק- להכניס לרוטב. וכמובן לא זורקים את ה"מכסים"


מכינים את הרוטב : צרור בזיליקום עגבניות חתוכות גס, והמון שיני שום בסיר עם מים מלח ופלפל שחור וכשזה מתרכך טחנתי הכל בבלנדר מוט הצבע שהתקבל לא הכי מזמין אבל הריח של הבזיליקום פשוט מדהים




ממלאים את הירקות במלית מסדרים יפה בכלי שמתאים לתנור (אפשר לדעתי לעשות את זה גם על הגז, פשוט לא היה לי סיר בגודל מתאים) יוצקים מהרוטב לכלי ומעט על הממולאים עצמם מכסים את הממולאים ואת הכלי.. והופ לתנור
גג חצי שעה וזה מוכן









לי נשאר רוטב אז יצקתי אותו על אטריות אורז וככה גם יש לי פסטה-פסטו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה