"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 6 ביוני 2013

כבד קצוץ

לתומי הייתי בטוחה שכבר מזמן יש לי מתכון של כבד קצוץ בבלוג.
מסתבר שלא...
אז הגיע הזמן לתקן את העיוות המוזר הזה במאטריקס.

בפעמים הראשונות בהן הכנתי כבד קצוץ חשבתי שזה משהו מסובך כזה שצריך להבין היטב את שלביו.
לאט לאט נחתה אצלי ההבנה שזה עוד אחד מאותם מאכלי שאריות וקומבינציות שסבינו וסבי סבינו התמחו בהם, כי אלה תנאי החיים שודאי היו בסביבה:
לא משאירים שום אוכל לא מנוצל היטב
דואגים למזונות שיהיו דחוסים היטב ברכיבים תזונתיים ויתרמו לתחושת שובע באופן מהיר ויעיל
אם אפשר שזה יהיה חום, מה טוב

בקיצור, אל חשש. כבד קצוץ זה סופר פשוט להכין ואפשר לשחק עם הטעמים.
אני מכינה עם כבד בקר שהוא by far איכותי ומזין יותר מכבד עוף.
מה שמבטיח טעם נפלא לכבד הקצוץ הוא בצל מטוגן- אל תתעצלו בשלב הזה.
אה, וגם כמות טובה של שומן- אפשר שומן בקר, חמאה או גהי (אם אין בעיית כשרות) או שמן קוקוס (שנותן טעם מעט מתקתק לכל העסק)

חומרים

פיסת כבד בקר במשקל של 200-300 גרם בערך
2-3 ביצים קשות
בצל גדול
שומן לבחירה: קוקוס, בקר, חמאה, גהי (סמנה)
מלח, פלפל

אופן ההכנה

בתחילת שבוע אני דואגת לצייד את המקרר בביצים קשות. וכך ברגעי הקושי התזונתי למיניהם יש משהו מהיר שאפשר לארגן סביבו ארוחה: סלט, ממרח, חטיף על הדרך ש'סוגר פינה' או לשילוב עם ירקות מוקפצים/ מבושלים וכו'.
זה מעולה כאשר אני מגיעה להכין כבד קצוץ, כי אני לא צריכה לחכות עד שהשלב הזה מוכן.
אם אין לכם ביצים קשות, הכינו במיוחד עבור המנה הזו.

לא כל קצב מחזיק כבד בקר, אולם אני מניחה שתצליחו למצוא.
בקשו מהקצב לנקות אותו היטב (שלא יישארו חלקים שימררו את המנה) ולחתוך לפרוסות דקות, לרצועות, או בכל צורה שנוחה לכם.
כדי שכבד (ואיברים פנימיים בכלל, כך אני מבינה) יהיה כשר הוא צריך להיצרב. כך אני עושה בד"כ, בלי קשר לכשרות. פשוט, כי זה טעים יותר כך בעיניי.

מחממים שמן במחבת וצורבים את נתחי הכבד מכל צד.
מידת העשייה תלויה בכם- יש האוהבים מדיום רייר (כשזה עוד אדום בפנים, כמו נועה) ויש האוהבים וול דאן.

כאשר הכבד מוכן מוציאים אותו מהמחבת ואז באותה המחבת אפשר לטגן את הבצל, טיגון טוב שכזה.

במעבד מזון מניחים ביחד את כל החומרים ומתחילים לערבל.
לאט לאט מוסיפים עוד שומן (לבחירתכם) כדי שהממרח יהיה אחיד.
לא חייבים המון, רק עד שהממרח מתאחד לשביעות רצונכם. כמובן שהוא יכול להיות גרגרי יותר או חלקלק יותר, זה תלוי בכם.
לא רואה בעיה להוסיף עוד שמן. שומנים חשובים לנו והיום כבר יותר ויותר אנשים מבינים שמשומנים אנחנו לא משמינים והם לא יגרמו לנו לחלות, השומנים הטבעיים הטובים, לא המעובדים למיניהם כמובן.

כאשר הכל מוכן אפשר לטעום ולבדוק תיבול ולהוסיף את מה שחסר בעיניכם.

זהו.
זה כזה פשוט...

לפעמים כשאני מכינה מנות אחרות של כבד, אני משאירה כמה נתחים צרובים בכלי במקרר להכנה מאוחרת יותר של כבד קצוץ.
כמה מאוחרת? שששש.... אל תגלו, לפעמים הם נחים לי במקרר גם 3-4 ימים ואני מכינה את הכבד הקצוץ רק אח"כ. אם הם צרובים כבר ובעומק המקרר, אין חשש שיתקלקלו.

הכבד הקצוץ מעולה על קרקרים למיניהם, ביחד עם ירקות טריים, אפויים, סלטים וכו'.
כמנה ראשונה, כארוחה בפני עצמה ועוד.
נסו להשתמש בו כמטבל לגזר, מלפפון, תפוח עץ או מקלות סלרי





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה