"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 28 בינואר 2014

ברוקולי בחמאה ושום, הרבה חמאה...

אחד האתגרים- וההנאות- באכילה לפי התזונה הפליאוליתית היא אספקה גבוהה של שומנים בתזונה הקבועה והיומיומית. כי זהו מקור האנרגיה העיקר, לעומת הפקת אנרגיה מפחמימות בתזונה עתירת פחמימות.
ולא, לא חייבים לאכול כמויות גדולות של בשר בעבור זה, אלא אם רוצים כמובן.

אחת הדרכים היותר מענגות עבורי היא לרפד את הירקות שלי בהרבה שומנים איכותיים (קרי, שמן קוקוס, חמאה, גהי ואפילו חמאת קקאו לפעמים) מעבר לשומן המצוי באופן טבעי בבשר ודגים. כך אני גם מבטיחה שובע וגם ספיגה מקסימלית של רכיבי מזון שחלקם נספגים בצורה הטובה ביותר בסביבה שומנית (מה זה אומר על כל ה"דל שומן" ומזונות הדיאט למיניהם? תחשבו בעצמכם...)
ירקות בתנור מאפשרים את זה בצורה הטובה ביותר, נכון?

חומרים

ראש ברוקולי ממוצע
3-4 שיני שום
הרבה חמאה- כמה הרבה? יותר ממה שנדמה לכם. אולי אפילו כפול ממה שנדמה לכם 3-4 כפות גדושות אולי... אל תתפסו אותי במילה כי אני לא ממש עובדת עם כמויות. הרעיון הוא שתהיה שם הרבה חמאה
מלח גס

אופן ההכנה

חותכים את הברוקולי לפרחים קטנים יחסית, קוצצים גם את הגבעולים הסיביים יותר לנתחים קטנים.
קוצצים את השום קטן קטן.
חולטים את הברוקולי במים רותחים בסיר/ קערה למשך 7-8 דקות. מוציאים ומסננים.
בינתיים ממיסים את החמאה בכל דרך שמתאימה לכם (יש העובדים עם מיקרוגל. אני לא. ממיסה במחבת קטנה על האש הקטנה, כדי שהחמאה רק תימס ולא תישרף)



מחממים תנור ל-200 מעלות.
מניחים את הברוקולי בתבנית, ביחד עם השום והמלח. מערבבים קצת ואז שופכים מעל את החמאה ומערבבים היטב כך שכל התפרחות יצופו היטב בחמאה.
מכניסים לתנור ל 20-30 דקות, או עד שהברוקולים עשויים במידה שמתאימה לכם ואינם שרופים



זו מנה משביעה בסה"כ בזכות כמות השומן הגבוהה שבה ואם נשאר ממנה משהו אחרי הארוחה תמיד אפשר להשתמש בברוקולי לארוחה הבאה, כסוג של אנטי פסטי או בתוך סלט, או בתוך חביתה.
בקיצור, אצלי תבנית כזו מתחסלת בד"כ עד סוף היום בצורה כזו או אחרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה