"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 25 במרץ 2014

תבשיל מעניין וחד פעמי- דגים מיובשים וכרוב סגול

למה חד פעמי?
כי אני לא בטוחה שאעשה את אותו הדבר בדיוק בפעם הבאה.
דגים מיובשים בהחלט נכנסו לי ברגע זה לאפשרויות.
איזה דבר נחמד זה!
איך לא הכרתי קודם!


חמותי הביאה לפני כמה זמן דגים מיובשים כשחזרה מטיול באיסלנד (נדמה לי...).
בסיור שערכתי ב"טיב טעם" הקרוב לאזור מגוריי (דיי רחוק, אולם הגעתי איכשהו לסביבה) מצאתי אנשובי מיובש

משמאל "חמור הים" האיסלנדי (מזל שיש גוגל טרנסלייט)
ומימין האנשובי המיובש

החלטתי לבדוק מה אפשר לעשות מהם וגם "לגמרי במקרה" קבלתי מאחד הבלוגים שאני עוקבת אחריהם פוסט על תבשיל פורטוגזי העושה שימוש בדגים מיובשים.
האם יש משהו באוויר? (אני תמיד תוהה בהקשר הזה לגבי רעיונות שנוחתים אצלי בראש ופתאום אני שמה לב שהם לגמרי בסביבה שלי באותה תקופה. מעניין...)

כדי להתעסק עם דגים מיובשים צריך להרטיב אותם.
כלומר, להשרות אותם.
אפשר להשרות ללילה, או במים רותחים לפחות זמן. יש גם כאלה שמבשלים עם מיי ההשרייה הראשונים, מביאים לרתיחה ומחליפים את המים. מעין קיצור תהליכים שכזה.
אני הלכתי על משהו באמצע, השריתי במים רותחים ל 3-4 שעות. כי זה מה שהיה לי ודגדג לי להכין את זה כבר





קראתי כל מיני מתכונים והבנתי מה הרעיון הכללי והחלטתי לנסות עם מה שהיה לי בבית- המון כרוב סגול!

חומרים

200 גרם דגים מיובשים (זה מה שהיה, מתארת לעצמי שאפשר פחות או יותר. תלוי בכם)
2 כפות שמן קוקוס
כרוב סגול שלם
5-6 שיני שום
פיסת ג'ינג'ר מגורדת
2-3 עלי דפנה
קופסת רסק עגבניות קטנה/ 2-3 עגבניות בשלות מרוסקות
פלפל שחור לפי הטעם
1 כוס חלב קוקוס (רצוי עם כמה שיותר % שומן ובלי חומרים משמרים)
חופן נאה של פטרוזיליה
חופן נאה של עירית

אופן ההכנה

את הדגים מניחים להשרייה במים. אפשר ללילה ואפשר במים רותחים במשך כמה שעות.
מה שהכי פרקטי עבורכם.
הם צריכים להתרכך.
כאשר הם כבר מרוככים מכינים את שאר המנה.

קוצצים את הכרוב לרצועות דקות, פורסים את השום, מגרדים את הג'ינג'ר, קוצצים את הפטרוזיליה והעירית.
בסיר גדול מחממים את שמן הקוקוס וזורקים אליו את השום והג'ינג'ר לערבוב קליל ומהיר.
מוסיפים את רצועות הכרוב ומתחילים לערבב.
אנחנו רוצים שכל הרצועות יתחככו בשמן ושהכרבו יתחיל להצטמצם בנפח שלו.
זה לוקח כמה דקות טובות של ערבוב. מדיי פעם סוגרים את המכסה ונותנים לו להזיע קצת ואז שוב חוזרים לערבוב.
אם נראה שהחום גבוה מדיי והסיר קצת נשרף כדאי להוריד את חום האש, או להוסיף ממש מעט נוזלים לסיר






אחרי שהכרוב התחיל להצטמצם מוסיפים את הרסק ואת שאר התבלינים (אין צורך במלח, בגלל הדגים) ושוב מערבבים




אחרי ערבוב טוב אפשר להוסיף את הדגים שסיננו מהמים (אל תזרקו את המים, נשתמש במעט מהם) ושוב לערבב.
עכשיו מוסיפים את חלב הקוקוס לערבוב ומעט מהמים.
כמה מעט? לפי העין, זה תלוי אם אתם רוצים תבשיל נוזלי יותר או פחות.
אני הוספתי ממש מעט נוזלים, כי רציתי אותו יותר נזידי ופחות מרקי.
מבשלים כך, במכסה סגור על אש קטנה (אחרי רתיחה נוספת) עוד כ-20 דקות, או עד שהכל התרכך היטב לשביעות רצונכם (כן, אין מנוס מלטעום תו"כ).
כשזה מוכן מוסיפים את הפטרוזיליה והעירית הקצוצות לסיר ולהגשה




בהחלט שילוב הצבעים האהוב עליי!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה