"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 23 במרץ 2014

אם תפגשו בזיליקום בחנות לא תקחו אותו אתכם?

לפני כמה ימים נכנסתי לחנות טבע בבוקר ועל הדלפק היו צרורות של בזיליקום טרי.
כל כך התגעגעתי לבזיליקום שמיהרתי לקחת אתי צרור אחד.
כשהגעתי הבייתה מייד הכנתי פסטו- מתבקש, נכון?






אכלתי אותו ככה בכפית (נתתי גם לילדים לנשנש קצת, הקטן התלהב והשלישית ממש גילתה את אמריקה ולקחה איתה ביום שלמחרת פיתה עם פסטו), הבנות אכלו אותו עם פסטה.

הכנתי גם רוטב של שמנת עם פסטו שהוא הכי יאמי בעולם, אפילו לאכול ככה בכפית, כמו מעדן שכזה.
הגדולה שלי הכריזה שזהו הרוטב הכי טעים בעולם!!!





ואת מה שנשאר שפכתי מעל ירקות ושיגרתי לתנור

חומרים

צרור בזיליקום טרי
3-4 שיני שום
שמן זית (לפי העין)
מלח, פלפל
חופן צנוברים
תוספות אפשריות (שויתרתי עליהן הפעם): חומץ בלסמי, גבינת פרמז'ן מגורדת

אופן ההכנה

מכניסים למעבד מזון את הבזיליקום, השום והתבלינים.
מערבלים היטב ומוסיפים כמה כפות שמן זית ואת הצנוברים.
מערבלים לעיסה חלקה ואם יש צורך מוסיפים עוד שמן זית.
המרקם הסופי צריך להיות מאוחד ועיסתי, לא נוזלי מדיי.

להכנת רוטב השמנת מחממים שמנת לבישול (אני תמיד בוחרת את זו עם הכי הרבה % שומן), עד סף רתיחה (כדי שלא תשרף).
מוסיפים  כמה כפות פסטו (לפי הטעם ומידת הסמיכות שרוצים ליצור), מלח ואפשר להוסיף גם גבינה שאוהבים. אני הוספתי קצת גאודה עזים שהייתה לי.
מבשלים עוד 1-2 דקות ומורידים מהאש.

כאמור, זהו רוטב נפלא לפסטה ולכל תבשיל.
אפשר לשמור בצנצנת סגורה במקרר במשך כמה ימים (אם יחזיק אצלכם מעמד!)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה