"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 18 בדצמבר 2015

לא פליאו!!! *** קרוטונים מתוצרת בית *** מכילים גלוטן!!!

ראיתם כמה אזהרות שמתי כבר בכותרת?
זה כי אני כבר ממש לא רגילה לפרסם פה מתכונים שהם לא "כשרים" פליאו וכל המסביב ובטח ובטח לא כאלה עם גלוטן...
מצד שני, הילדים שלי עוד אוכלים לחם. בד"כ רק פעם ביום, לבי"ס. ופעמים רבות הם משאירים שאריות, זנבות, לחמים/ פיתות/ לחמניות שלא בא להם עליהם...
לזרוק אוכל אני לא אוהבת בכלל. 
לנצל שאריות אני מאד אוהבת.
לכן מצאתי עצמי מכינה קרוטונים מכל הזנבות האלה.
זה מתאים לעונת המרקים והקור שנחתה עלינו, עבור אלה שכן אוכלים גלוטן, חיטה וכו'.
תמיד עדיפים בעיניי מזונות בהכנה בייתית על פני אלה הקנויים בשקיות צבעוניות מרשרשות

חומרים

כל זנבות הלחמים שנשארו לכם, נשיקות הלחם, ה'פיתהבליכלום' שהילד השאיר, גם הלחם שנשאר כבר יומיים במגרה/ תנור
תבלינים: מלח, פלפל, אבקת שום, אורגנו
שמן זית 

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-160 מעלות.
חותכים את כל הלחמים לקוביות ומניחים בקערה.
שופכים מעליהם תבלינים במינון הרצוי והאהוב עליכם (תלוי, כמובן, בכמות קוביות הלחם שיש לכם) ומערבבים.
שופכים מעל שמן זית ומערבבים היטב 



מעבירים לתבנית



אופים בתנור כרבע שעה, או עד שכל הקרוטונים נאפו היטב (הם הופכים קריספיים).
מצננים ומעבירים לצנצנת זכוכית.
הקרוטונים יכולים להישמר שבוע- שבועיים. אפשר גם במקרר



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה