"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 7 בינואר 2016

מרק קרם שומר עם טאצ' תפוזי

באופן טבעי עם מזג האוויר החורפי המתכונים האחרונים פה בבלוג הם של מרקים.
המרק הזה נולד פשוט כי הייתה לי במקרר שקית גדולה של שומרים חמודים והחלטתי שצריך להכין איתם משהו.
תוך כדי ההכנה הבנתי מה יהיה הקונספט (זה קורה לי הרבה פעמים... שרק במהלך תהליך הבישול אני מבינה באמת מה אני מתכוונת להכין).

כמובן שאם הקונספט התפוזי לא מדבר אליכם, ותרו עליו. המרק יהיה מעולה גם בלי הטוויסט הזה, אם כי הוא בהחלט מגניב!

חומרים

1 בצל גדול (או 2 קטנים/ בינוניים)
2 כפות שמן קוקוס ועוד 2 כפות חמאה/ גהי
7-8 פקעות שומר
כוס ציר עצמות (אופציונלי כמובן, אם כי משדרג בטעם ובאיכות)
מלח, פלפל שחור גרוס
4-5 שיני שום
קליפת תפוז אחד מגורדת בפומפייה
כוס מיץ תפוזים/ קלמנטינות
מיכל של שמנת מתוקה (אפשר גם חמוצה, או קרם קוקוס. גם אפשרות)
*** לתזונת דפ"מ SCD ללא השמנת. אפשר יוגורט/ שמנת תקניים או שמנת קוקוס ***
לפרוטוקול האוטואימוני AIP ללא השמנת. אפשר עם שמנת קוקוס ***
** אם היה לי ערק הייתי מוסיפה פה כוסית, בטוח ישדרג- לא מתאים ב AIP וב SCD **

אופן ההכנה

קוצצים בצל ומטגנים להזהבה בסיר עמוק ששמן הקוקוס והחמאה נמסו בו.
מביאים להזהבה, מקטינים קצת את האש וממשיכים לערבב היטב. אפשר כ-10 דקות כדי לרכך ולקרמל את הבצל (תכלס, כמו בהתחלה של מרק בצל).
בינתיים קוצצים את השום וחותכים גס את פקעות השומר.
מוסיפים את השומר לסיר ומערבבים היטב במשך 5-10 דקות.
מוסיפים מלח, פלפל וזה גם המקום להוסיף את הערק, אם יש ומערבבים



מוסיפים את ציר העצמות ומערבבים עוד קצת ואז מוסיפים מים ומכסים עד גובה השומר, לא מעבר לו, כי אנחנו מעוניינים במרק קרמי וסמיך. 
מביאים לרתיחה ומקטינים את האש, מוסיפים את קליפת התפוז המגורדת ואת השום ומבשלים עד לריכוך השומר, עוד כ-10 דקות לערך



מכניסים למרק בלנדר מוט וטוחנים אותו היטב עד לקבלת מרק טחון אחיד, מוסיפים גם את מיץ התפוזים לטחינה.
אם אין בלנדר מוט, אפשר להעביר לבלנדר רגיל/ מעבד מזון.

טועמים ומתקנים את הטעמים, מוסיפים את השמנת המתוקה ומחממים שוב את המרק עד לכמעט רתיחה.
מגישים חם עם כל מה שבא לכם בצד, או בלי- המרק מצויין כפי שהוא



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה