"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 25 בינואר 2016

ט"ו בשבט הגיע- חג לתפוחים הממולאים בשר

זה מתכון שמסתובב לי בראש כבר כמה ימים, עבר דרך לימור לניאדו תירוש ודרך איילת ונציה וקבל את טוויסט הסיבסוב האחרון אצלי.
עם תמריץ של סדר ט"ו בשבט, שארגנה לנו ויולה שכנתי בשבת האחרונה

פעם ראשונה שלי, היה מגניב!
הרבה בצל מטוגן, עם ג'ינג'ר מגורד


תמרים קצוצים עם פקאנים ופיסטוקים (מעט קלויים על מחבת יבשה)
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP אפשר ללא אגוזים ***
*** לדפ"מ SCD אפשר להשתמש בחמאות אגוזים, או בשלבים מתקדמים ***
מעורבבים עם בשר בקר טחון, מלח, פלפל, פטרוזיליה, קנמון 
התפוחים מתכוננים... בלי גרעינים וליבה (אם היו לי אדומים הייתי עושה גם... ואולי הייתי צריכה להכניס אותם קודם לתנור ל-20 דקות, לפני הבשר, שיתרככו יותר)
אחרי ערבוב תערובת הבשר היטב ממלאים את התפוחים
הכנתי רוטב מ: שמן קוקוס, סילאן, ג'ינג'ר מגורד, קנמון וקצת מים
מזגתי מעט מעל כל תפוח ממולא
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP אפשר ללא סילאן, או עם מעט תמרים קצוצים ***
20-25 דקות בתנור מחומם ל 180 מעלות.
כאמור, אפשר היה לאפות את התפוחים ליותר זמן, היו קצת פחות מדיי עשויים, על אף שהיו שאהבו אותם (אני פחות חובבת פירות מבושלים)

ט"ו בשבט שמח עם כל 7 המינים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה