"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 2 בפברואר 2016

קארי בשר ארומטי

קארי טעים ועשיר שיכול להוות ארוחה בפני עצמה, או להתלוות לאורז, ירקות בתנור/ מבושלים/ מאודים

חומרים

1/2-1 ק"ג נתחי בשר לבישול ארוך (אני השתמשתי בנתחי צוואר)
2 בצלים בינוניים קצוצים
2 כפות של תערובת תבלינים טחונים: פלפל, הל, קנמון, כוסברה, ציפורן, ג'ינג'ר, פלפל צ'ילי, אבקת שום (גאראם מסאלה יעבוד פה טוב, אם תרצו)
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP יש לבחור תבלינים שמתאימים בלבד ***
*** לדפ"מ SCD יש לבחור תבלינים מתאימים ***

מלח לפי הטעם
1 כוס חלב קוקוס

אופן ההכנה




חותכים את הבשר לנתחים בגודל ביס פלוס.
בסיר רחב "סוגרים" את הבשר עם שמן קוקוס/ בקר ומערבבים מספר דקות עד שהצבע הופך לחום כהה.
מוסיפים את הבצלים הקצוצים ומערבבים. סוגרים את הסיר למשך כעשר דקות




מוסיפים את תערובת התבלינים ואת חלב הקוקוס ואם יש צורך בעוד נוזלים, שיכסו את הבשר (לא הרבה מעבר לכיסוי) מוסיפים עוד מים/ ציר עצמות.
מביאים לרתיחה, מקטינים את האש ומבשלים במשך כשעה וחצי- שעתיים או עד שהבשר רך ומוכן לאכילה.
טועמים במהלך הבישול ומתקנים טעמים לפי הצורך, מוסיפים מלח, או את אחת מהתבלינים הטחונים, או תערובת מוכנה כבר




בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה