"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 9 במרץ 2016

קיצורי דרך במטבח

אתם יודעים שאני דוגלת באוכל אמיתי, הקרוב למקורו שאינו מעובד.
הכנה בייתית ככל הניתן (בבית שלנו או של אחרים). זו אחת הסיבות לפתיחת וניהול הבלוג הזה- דא!

ועם זאת כולנו חיים בעולם המודרני עמוס המטלות, התעסקויות ו"צריכים", שאינו שופע בזמן מיותר.

ולכן אני מוצאת שיש לנו צורך לפעמים בקיצורי דרך במטבח.
כלומר, לא להכין את הכל מאפס, אלא להיעזר במוצרים מוכנים, או מוכנים בחלקם. וכל זאת מבלי לוותר על מה שחשוב בעינינו- יש לי דרישות!
שהמוצר לא יכיל שמנים מזוככים ומעובדים, ולא סוכר, ולא חומרי טעם וריח, לא מונוסודיום ולא מיני עמילנים וקמחים וצבעי מאכל וכל חומר שאינו מזון.
אני לא הוזה! יש מוצרים כאלה. האמת היא שיש יותר ויותר, בעיקר בזכות שווקי איכרים או כאלה דמויי שווקי הפליאו שפועלים בארץ- יש את זה וגם את זה.

מניחה שיש עוד מוצרים, אולם זו הרשימה שעלתה לי.
מוזמנים להוסיף עוד מוצרים בשמחה


אולי קיצור הדרך הנפוץ ביותר- ירקות קפואים
זמינים תמיד גם לא בעונתם (גם על זה אפשר להתדיין מתישהו)
מהירים להכנה ולאכילה
בד"כ הערכים התזונתיים של הירקות נשמרים בתהליך ההקפאה


שימורי עגבניות למיניהם: עגבניות מרוסקות, רסק עגבניות ועוד
ללא חומרים משמרים, תוספות סוכר ועוד
יש כמה חברות שמוכרות מוצרים כאלה- קיראו תוויות!

גירסא בייתית של קטשופ/ רסק עגבניות מתובל
חמאת קוקוס
למי שלא יכול/ רוצה להכין לבד בבית
אפשר גם למצוא מעדניות שמוכרות נקניקיות ומיני נקניקים ללא חומרים משמרים למיניהם או תוספות גלוטן, סוכר ושאר חומרים. אלה יכולים להיוות בסיס לארוחה מהירה ומזינה.
ממליצה בחום על מרינדו, על המזווה, על הלגה וורסט ואם אתם מכירים עוד מקומות שבהם מכינים נקניקים ונקניקיות 100% בשר, אתם מוזמנים לכתוב עליהם בתגובות ואוסיף אותם בשמחה לרשימה המכובדת הזו.

בחו"ל יש עוד לא מעט אפשרויות שעדיין אינן זמינות בארץ, מקווה שיגיעו!
למשל מיונז משמנים איכותיים (ולא קנולה, סויה, חמניות וכד'), כי לא תמיד יש כוח להכין לבד בבית

מישהו ניסה ויכול לספר איזה טעם יש לו?

במה אתם משתמשים כדי לקצר תהליכים במטבח?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה