"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 2 באוקטובר 2016

עלי מורינגה כבר אכלתם?

כבר כמה שנים שאני מאוהבת בעץ המורינגה. ההכרות שלי איתו עד לא מזמן הייתה בעיקר עם אבקת העלים המיובשים, או בכמוסות של העלים.
נכון, יש גם שמן ומיצויים, אולם כיועצת הנקה עלי המורינגה הם כלי עזר נפלא לאמהות שלא מצליחות לייצר מספיק חלב מסיבות שונות.
אפילו כתבתי על זה מאמר מקצועי (זה נכתב כבר לפני כ-4 שנים והתמונות אבדו להן במהלך הדרך משום מה... אל תתבאסו).

פינטזתי על הרעיון של לגדל עץ כזה בגינה, במיוחד כשידעתי שהוא מתאים מאד לאזור בו גרתי בעבר. אולם אז נסענו לחו"ל, עברנו דרומה והיה נראה לי לא הגיוני לגדלו בדרום הרחוק והיבש.


עכשיו, כשאני יודעת שלא רחוק מהמקום בו אני גרה מגדלים אותו, הרצון לגדלו שוב מתעורר ונראה לי שבקרוב אשיג לי עץ מורינגה נחמד, כזה שיגדל בעציץ גדול שבשאיפה ימשיך לעבור לעציצים גדולים יותר עד שיסכים לעבור לאדמה



מה זה הצמח הזה?

זה הסופר פוד הבא, או הקודם, או האופנתי.
מדובר בעץ שופע כל טוּב שמכל חלקיו ממצים רכיבים מרפאים שונים.
העלים עשירים בנוגדי חימצון, ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות וחומצות אמינו חשובות.
ואכן עד לא מזמן הוא לא היה מוכר בכלל, אלא כתוסף מזון.
היום מתחילים למצוא אותו לאט לאט בחנויות טבע, סלים אורגניים ובשווקים ועוד תשמעו עליו יותר בחלק מהתפריט שלכם, כעלה ירוק שניתן לשלבו בשלל תבשילים, סלטים ומנות.

לעלי המורינגה טעם חרפרף קלות, או יותר נכון אפטר טייסט חריף במקצת.
הוא משתלב בצורה נפלאה במיני סלטים, בשייקים ובתבשילים.
מומלץ שלא לבשלו בישול של ממש, אלא בעיקר לאוכלו חי, או להוסיף למנה לקראת סוף בישולה.
אפשר להכין איתו ממרח בסגנון פסטו, לזרוק לשייקים ועוד ועוד כיד הדמיון.


סלט תפוחי אדמה עם ירוקים

עלי מורינגה טריים בשייק הבוקר שלי
אז כאמור יש כבר חוות אורגניות שמגדלות מורינגה ומוכרות את העלים.
יש את החברה הזו שמוכרת עלים טריים ושלל מוצרים המוכנים מהם.
חיפוש מהיר באינטרנט הביא אותי לשדה הזה ואני בטוחה שיש עוד לא מעט ועוד יהיו רבים נוספים.

בקיצור, תתחילו לאכול עלי מורינגה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה