"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 4 בדצמבר 2016

רוסטביף פיקנייה

מסתבר שעוד אין לי מתכון כזה בבלוג.
כי זה באמת משהו שאני לא נוהגת להכין. בארוחות משפחתיות אחראי על זה גיסנו, אולם הפעם הארוחה המשפחתית הייתה אצלנו (יומולדת לשלישית שלי, לעוד 2 בנות דודות שלה שכבר חלף יום הולדתן, יום הולדת לאבא שלי ולגיסתי מצד אחר שנסעה לחגוג בברצלונה 😃 מכובד נכון?).

אז הלכתי על נתח שישב לי בפריזר זה זמן מה וחיכה לתורו- הפיקנייה.
נתח שטרם יצא לי להתעסק איתו ולכן הלכתי לחפש- מה עושים עם פיקנייה? ומצאתי מתכון שנראה לי מתאים בול, אצל ידידי דעאל שלו "מר קדמוני". עשיתי קצת התאמות כמובן למה שהתאים לי והיה לי זמין.
מציעה לקרוא את הפוסט שלו לפני שלי, כדי שיצא לכם טעים, כמו שיצא פה!
[אפשר להכין רוסטביף משלל נתחים, כדאי כאלה שהם לא שומניים, ושאין להם שומנים בתוכם. לפיקנייה יש שכבת שומן עבה למעלה, כך שהיא מתאימה. כך גם השייטל, סינטה ועוד]

חומרים

נתח פיקנייה בגודל הרצוי לכם (לא יצא לי להסתכל, נראה לי ששלי היה 1.5-2 ק"ג)
בצל גדול
גזר
לרוטב: חצי כוס יין אדום, כפית גדושה של חרדל (בלי חומרים משמרים), 1/2 כפית מלח, חופן פלפל שחור גרוס
*** ל AIP ולSCD יש לעשות התאמה מבחינת התבלינים ורכיבי הרוטב ***

אופן ההכנה

מחממים תנור לחום גבוה 220 מעלות (אצלי זה המקסימום של התנור)



מכינים את הרוטב בצנצנת/ קערה

מגרדים לתבנית את הגזר
הוא יהיה הבסיס ויקלוט את הרוטב, אל תשכחו לאכול ממנו בסוף...

מניחים מעל את נתח הפיקנייה וחורצים בו חריצים קלים
כדי שיעזור לרוטב לחלחל פנימה ממש...

מטגנים טבעות בצל בשמן קוקוס/ זית/ שומן בקר
מפזרים מעל הנתח ומעל הכל את הרוטב, שייכנס היטב גם בתוך החריצים

20 דקות בחום הכי גבוה של התנור (220 דקות)
ועוד 40 דקות בחום של 180 מעלות
[דעאל מציע להיעזר במדחום לבשר. יכול להיות שזה רעיון טוב. לא אין, אז לא השתמשי בכזה]

מוציאים מהתנור, נותנים לנתח לנוח קלות ומתחילים לפרוס אותו
ואל דאגה, זה לא דם, זה הרוטב

אחרי החיתוך לפרוסות דקות החזרנו לתבנית עם הגזר, הבצל והרוטב
יצא מעדן!!!
 בתאבון!!!

אם נשאר משהו... אפשר לשמור נתחים בכלי במקרר לכמה ימים ולהשתמש בנתח קר (cold cut) לארוחות לבית הספר, לעבודה, לקצוץ לתוך סלט ועוד ועוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה