"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 4 בינואר 2018

נקניקיות חריפות עם פטריות

תבשיל פשוט ומהיר שמתאים עם כל סוגי הנקניקיות (האמיתיות כמובן).
אגב, מאז הפוסט ההוא כבר נתקלתי במקומות נוספים המכינים נקניקיות אמיתיות ללא חומרים משמרים ושאר תוספי מילוי למיניהם. כאלה שמכילות רק בשר, שומן ותבלינים. אז חפשו לכם (אני מזמינה מ"מרינדו" ויש עוד אחרים).
על אף שאני בד"כ מזמינה נקניקיות שאינן חריפות (בגלל הילדים) במקרה הגיעו אלינו הפעם חריפות. מה שנתן לי את החופש להכין מהן משהו שממילא הילדים לא אוכלים (פטריות?????)



חומרים

שמן לטיגון הבצל והפטריות: שמן קוקוס, שומן מהחי וכד'
בצל גדול או כמה בצלים קטנים יותר (כיף שיש הרבה בצל!)
חבילה (או יותר) של פטריות לבחירתכם (אפשר גם מיקס)
שיני שום לפי הטעם
נקניקיות בכמות הרצוייה לכם (ל AIP הפרוטוקול האוטואימוני אפשר לבחור בנקניקיות שאינן חריפות וכו')

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל, פטריות והשום לפי הגודל שאתם אוהבים.
חותכים את הנקניקיות לגודל ביס פלוס.
במחבת מחממים את השמן ומטגנים את הבצל עד להזהבה ואפילו מעט מעבר.
מוסיפים את הנקניקיות ומערבבים טוב טוב למשך כ-10 דקות


מוסיפים את הפטריות לעוד כמה דקות של ערבוב ואת השום הקצוץ
מרגע שהנקניקיות מתחילות להוציא את הנוזלים/ שומנים שלהן אפשר לסגור לכמה דקות במכסה.

טועמים, מוודאים שהנקניקיות בושלו היטב, מוסיפים תיבול במידת הצורך (הנקניקיות מתובלות כך שאין ממש צורך בתבלינים נוספים. אולם תמיד אפשר)



אפשר להוסיף פטרוזיליה/ כוסברה/ בזיליקום קצוצים אם רוצים, בסוף.

בתאבון!!!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה