"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 10 בינואר 2018

קטשופ מהיר- ללא עגבניות

הרבה ממטופליי צריכים לעבור תקופה (קצרה או ארוכה יותר) ללא אכילת מזונות מסויימים.
מטבע הדברים יש געגוע או רצון למצוא תחליפים או דברים שיזכירו את מה שלא אפשרי כרגע.
לפעמים זו דודא רגעית ולפעמים קביים לתקופת מה, עד להסתגלות.

אני משתדלת לעזור עם רעיונות, מתכונים, הפנייה לאתרים ולבלוגים מתאימים כפי יכולתי.
הכיף של העולם הוירטואלי הוא שפעמים רבות המטופלים שלי מגלים לי כל מיני אתרים ומתכונים מגניבים שלא הכרתי. ואז אני יכולה לשתף עוד אנשים, פה בבלוג.

מאיה התחילה לעבוד עם הפרוטוקול האוטואימוני ומצאה מתכון נפלא לקטשופ ללא עגבניות. הוא נראה דומה ולדבריה גם טעים ביותר!!! מודה שטרם ניסיתי, זה לגמרי ב to do list שלי . בינתיים אני סומכת על מאיה




חומרים

2-3 גזרים בינוניים (במקור 340 גרם)
1-2 סלקים בינוניים (במקור 170 גרם)
1/4 כוס מיץ תפוחים
3 כפות דבש (משערת שטבעונים יכולים להחליף בסילאן או מייפל)
2 כפות חומץ תפוחים אורגני
1/2 כפית אבקת בצל
1/4 כפית אבקת שום
1/2 כפית מלח
1/4 כפית ג'ינג'ר מיובש טחון

[מוסיפה את ההערות של מאיה:
לא היה לי מיץ תפוחים, שמתי תפוח ירוק
לא היה לי אבקת בצל שמתי קצת טרי

ג'ינג'ר גם שמתי טרי
ממילא הכל הלך לויטמיקס ואז לבישול]


אופן ההכנה

מבשלים או מאדים את הגזרים והסלקים עד לריכוך (במתכון המקורי היא מנחה לאדות בסלסילת אידוי. לבחירתכם).
כשהירקות התרככו מספיק מכניסים אותם לבלנדר, או למעבד מזון ביחד עם שאר מרכיבי הקטשופ ומעבדים לתערובת חלקה.
מעבירים לסיר ומבשלים על חום נמוך במשך כ-20 דקות
מאיה מציעה לסגור את מכסה הסיר היטב, כי זה מבעבע ומשפריץ





מעבירים את הקטשופ לצנצנות כשהוא מתקרר מעט.
ניתן לשמור במקרר במשך כשבועיים (אם לא ייגמר לכם לפני כן)




מתאים לשימוש ממש כמו כל קטשופ אחר- כמטבל, כרוטב לעוף, בשר או ירקות, עם המבורגר (בלי לחמניה)
איך שאוהבים

תגובה 1:

  1. תודה רבה. יש לי אלרגיה לעגבניות (לא AIP, רק עגבניות וזה גם בריח) האתר השני בעברית שמצאתי עם תזונה ללא עגבניות והראשון שנראה די רציני. תודה ענקית אם יש עוד אתרים שאת מכירה של AIP או סתם אלרגיה לעגבניות אשמח לדעת

    השבמחק