"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 25 ביוני 2018

נתחי בשר עם אפונה

במסגרת תבשילי הקיץ המהירים יותר שלי נוצר גם התבשיל הזה.
קדם לו תבשיל קודם של אוסובוקו עם הרבה בצל וגזר, ביום שלפני. נשאר הרבה בשר על העצמות שהוצאתי לקופסא וביום למחרת החלטתי לחתוך אותו לנתחים קטנים ולהקפיץ עם בצל, שום ואפונה


אתם מבינים למה אין לי הרבה תמונות של התהליך, נכון?
אפשר להכין את המנה הזו עם כל שארית של בשר שיש לכם, גם עם עוף, או הודו.
הרעיון הוא שמדובר בבשר שכבר בושל קודם לכן, כך שאפשר להכין מנה ממש מהירה לאכול כפי שהיא או לשלב עם אורז, נודלס, פסטה וכל מה שתרצו

חומרים

בצל בינוני
3-4 שיני שום
נתחי בשר/ עוף/ הודו מבושלים חתוכים לנתחים קטנים
1/2 חבילת אפונה קפואה
1 כף סילאן
מלח, פלפל

אופן ההכנה

במחבת מטגנים מעט בצל קצוץ עד להזהבה, בשמן קוקוס/ שומן מהחי או כל מה שתבחרו.
מוסיפים את נתחי הבשר, את התבלינים ואת השום ומערבבים היטב למשך כמה דקות, עד שכל נתחי הבשר מצופים ברוטב.
מוסיפים את האפונה הקפואה ומכסים במכסה. מבשלים כך עד שהאפונה מפשירה ומתרככת, קצת פחות מ-10 דקות.

טועמים, מתקנים תיבול ו... המנה מוכנה.
אפשר כמובן לשנות תיבלון לפי העדפה, לכיוון של יותר חריף, קארי, כמון- כורכום- פפריקה מעושנת
מה שאתם אוהבים!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה