"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 2 בדצמבר 2018

על קבלה עצמית וסלט חצילים חדש שנולד ככה במקרה

הבוקר עבדתי ממש לא יעיל.
אבל ממש ממש לא יעיל.
מבחינתי, כמובן!

השתמשתי ביותר מדיי כלים, התפזרתי מדיי, גיליתי באמצע שחסר לי משהו, ניסיתי לפצות ואז הבנתי שחבל לי על הזמן ונעזרתי בשכנה עבור המרכיב המקורי (וכך יצא שהכנתי קצת יותר מדיי אוכל. אבל אני מאמינה שזה יסתדר).
והכל לקח לי הרבה יותר מדיי זמן.
מבחינתי, כמובן!

ותו"כ זה טלפונים וואטסאפים ושליח ודברים לעשות ואני יוצאת לי ממיקוד ונכנסת אליו חליפות.
ואז לרגע אחד קטן עצרתי. ושמתי לב.
שמתי לב לזה שלא הייתי יעילה היום במטבח.
שמתי לב לזה שזה מה שקורה לי עכשיו.
וזה פשוט זה.
וזה בסדר



ונתתי לעצמי חיבוק מהיר
ואהבתי את עצמי על מה שקורה עכשיו
וטעמתי מהאוכל- ויצא טעים להפליא!
וניקיתי וארגנתי, וזה היה בסדר.
ואפילו , על הדרך, נולד לו סלט חצילים חדש, בלי כוונה
[זה בכלל יצא כתוספת לבשר בקציצות ברוטב עגבניות שהבטחתי לילדים להכין, בהשראת אוליביה]





חומרים

חציל (או שניים או שלושה)
שמן זית
מלח
בצל בינוני
כמה שיני שום
חופן עלי בזיליקום
חופן נדיב של אגוזי מלך
מלח, פלפל

אופן ההכנה

אני מודה שאת החצילים הכינותי מראש.
זה היה ביום אחר בכלל. הם נכנסו לתנור כעיגולים עם שמן זית ומלח ונקלו שם להנאתנו.
את מה שנשאר, אחרי שאכלנו, הכנסתי לקופסא במקרר ומאז אנחנו מנשנשים את החצילים בשלל אופנים.

ולכן היו לי כבר חצילים קלויים כדי להכין את הסלט הזה במהירות. אולם אפשר להתחיל לגמרי מההתחלה ולקלות אותם בתנור, בחום של 180 מעלות, כ-40 דקות, או עד שהם מוכנים לטעמכם.

במעבד מזון מערבלים ביחד: בצל, שיני שום, עלי בזיליקום, אגוזי מלך וחצילים קלויים. אפשר להוסיף שמן זית, אולם לא חובה (כי יש כבר בחצילים ויש אגוזים... בקיצור, לשיקולכם).

ו... זהו זה



אפשר לאכול את הסלט כפי שהוא, או לערבב עם אורז, או למרוח על לחם/ פסטה אם אתם מהאוכלים את אלה.
ואפשר לתרגל אהבה עצמית וקבלה עצמית בכל רגע ורגע שמתעורר הצורך 💜



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה