"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 26 בנובמבר 2018

סלט נועם

נכון שאתם מכירים ילד שהוא מאד בררן באוכל? או בסוג מסויים של אוכל?
כזה שמוכן לאכול רק מלפפון, נגיד? או רק עגבניה? או רק תפוח אדמה?

אולי זה אחד מהילדים שלכם, או מישהו מהמשפחה?

בהשראת אחיין אחד כזה נוצר "סלט נועם".
ילד שאוהב רק עגבניות (וכפי הנראה מכין סלט מדהים לכל בני משפחתו, אבל לא טועם ממנו בעצמו).
אז מה הבעיה? יש היום המון סוגי עגבניות בשוק ואפשר להכין מכולן סלט נפלא- טעים, צבעוני וכייפי

עגבניה רגילה
עגבניות שרי צהובות
עגבניות שרי שוקולד (ליקופן)
עגבניות שרי אדומות
שמן זית, מלח, מיץ לימון
ללקק את האצבעות

אז נכון, אפשר "רק" לחתוך עגבניה ולגמור עם זה.
אבל אפשר גם שלא 😃


ועבור ילדים או אנשים בררניים באוכל אני מאד ממליצה על המשחק "מלך הירקות".
בפעם האחרונה ששיחקנו הבן הכי בררן שלי טעם הכל! גם פלפלים, אבוקדו, זיתים, חסה וכוסברה (כי לא הייתה לנו פטרוזיליה)




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה