"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 16 באוקטובר 2019

פנקייק של חופש- ללא קמח או גלוטן כמובן

נשארנו רק אני והבן הצעיר שלי בבית ליומיים, כל השאר התפזרו להם בחופש.
הוחלט שהוא יכול "להתפנק" בכל מיני דברים, אז כשהוא קם בבוקר וביקש שנכין פנקייק לא יכולתי לסרב.
בדרך כלל אני מכינה פנקייק בננות, אולם לא היו לנו בננות בשלות, אז הלכתי על כיוון דומה אך שונה 

חומרים

1.5 כוסות קמח שקדים (או שקדים טחונים)
3 ביצים
3-4 כפות של שמנת חמוצה ("שמנת של פעם") אפשר גם יוגורט אני מניחה
קמצוץ מלח
1/2 כפית קנמון (אופציונלי)
1/2 כפית תמצית וניל 
1-2 כפות ממתיק: סילאן, דבש, מייפל, סוכר קוקוס ועוד
שמן קוקוס/ חמאה/ גהי לטיגון
אפשר להוסיף תוספות שאוהבים כמו שוקולד איכותי קצוץ, קוקוס, אוכמניות ועוד ועוד

אופן ההכנה

מכינים מחבת גדולה.
בקערה טורפים את הביצים ביחד עם הוניל.
מוסיפים את קמח השקדים, השמנת, הממתיק והתבלינים ומערבבים היטב לקבלת בלילה אחידה





אם יש לכם זמן, הכניסו את הבלילה למקרר לזמן מה- לא חובה.

כשאתם מוכנים להתחיל, חממו מחבת עם שמן ויאללה, התחילו להכניס את הפנקייקים למחבת.
לא יותר מדיי, לי התאימו 4 פנקייקים בכל סיבוב




כשהם מתחילים לבעבע בצד אחד הופכים לצד השני. עניין של 1-2 דקות עם תשומת לב כדי שלא יישרפו כמובן


נסיונות עם אוכמניות טייק 1

נסיונות עם אוכמניות טייק 2
הפנקייקים האלה מאד משביעים!
יצאה לנו כמות לשתי ארוחות בוקר (שמרתי את מה שנשאר במקרר וחיממתי ביום שאחרי).
אכלנו עם דבש, ריבת פטל (שסבתא הביאה מהטיול האחרון באירופה) ושמנת חמוצה (אני, ברור)


"אני ממש מפונק, נכון?"
😀

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה