"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 29 בדצמבר 2019

לביבות כרובית אפויות

הייתי חייבת להוסיף איזה מתכון ללביבות בחנוכה הזה- לא ככה?
שיתווסף לרשימת הלביבות המכובדת כבר שיש לי פה בבלוג.


אז לביבות כרובית, אפויות, בלי הרבה טיגונים וכו' (מודה שפחות אוהבת, גם אם זה בשמן ה"נכון").

חומרים

ראש כרובית בינונית
בצל גדול (קטוגניים יכולים לוותר , אם רוצים)
8 ביצים
3-4 כפות שמן זית איכותי
תבלינים שאוהבים: מלח, פלפל, שום (טרי קצוץ או באבקה)

אופן ההכנה

מבשלים/ מאדים את ראש הכרובית ועד לריכוך בסיר.
מוציאים מהמים ומסננים מעט.

קוצצים בצל (אפשר גם שום) גס יחסית.

במעבד מזון טוחנים את הכרובית המבושלת ביחד עם הבצל (והשום הטרי, אם רוצים). אני עשיתי את זה בנגלות, כי מעבד המזון שלי קטן יחסית.

מניחים במסננת ודוחסים קצת עם הידיים או לחלופין משאירים זמן מה כדי שהנוזלים יטפטפו להם לאיטם (תלוי כמה זמן יש לכם וכמה אתם עסוקים. ממש אפשר להכין את זה בשלבים)




מחממים תנור ל-180 מעלות.
מכינים תבנית עם נייר אפייה ומברישים אותו בשמן זית/ קוקוס.

אחרי שיצאו הנוזלים לשביעות רצונכם, מערבבים בקערה את הכרובית והירקות הקצוצים עם הביצים, השמן והתבלינים.

עורמים תלוליות של לביבות עם כף על גבי נייר האפייה ומשגרים לתנור.

אחרי כ-20 דקות מסתכלים כדי לראות אם יש כבר מעין שוליים חומים בתחתית הלביבות, זמן להפוך אותן כדי שגם הצד השני ישתזף לו היטב.
ואם יש צורך בעוד כמה דקות, גם זה בסדר, כי כל תנור הוא קצת אחר.

אופים בצד השני עד להזהבה, עוד כ 10-15 דקות ומוציאים



הן כמובן הכי טעימות כשהן חמות, אולם אפשר גם לאכול אותן כשהתקררו.
הולכות מעולה עם שמנת חמוצה, אבוקדו או מטבל לבחירתכם.


בתאבון וסוף חנוכה שמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה