"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 20 בדצמבר 2011

מה זה טמפֶה?

כבר לפני כמה שנים כתבתי על הטמפה, עוד לפני שהיה קל ופשוט להשיג אותה בארץ.
היום כבר יש כמעט בכל חנות טבע וכבר יש למצוא טמפה אורגנית דיי בקלות.

כבר הרבה זמן שלא הכנתי, פשוט כי שכחתי ממנה... עד שסיגל הזכירה לי את המאמר הזה ומייד קניתי.

הטמפה היא חומר גלם נפלא להכנת כמעט כל מה שאתם רוצים. אפשר לחתוך לריבועים ולהקפיץ, בדומה לטופו או לעוף/ נתחי בשר וכו'.
אפשר למעוך/ לקצוץ ולהכין ממנה קציצות, לביבות ומילויים לפלפלים וכו'.
אפשר להכין מעין המבורגרים כאלה, או לשים בסנדביץ'.

אבל הכי הכי אני אוהבת לחתוך אותה לרצועות (אחרי ההפשרה)


ולטגן בשמן זית על מחבת. ככה בלי כלום, מכל הצדדים


אח"כ רק לטבול ברוטב סויה.
בעיניי זה פשוט מעדן!

מהשאריות אפשר לעשות דברים יצירתיים, כמו הסנדביץ' הליילי שלי מלחם השיפון של גיורא, עם ממרח הפלפלים הקלויים והטמפה מעל


רוצים לנסות גם?

2 תגובות:

  1. מה זה "חומר" נפלא?
    ממה זה עשוי? (הלינק לא פועל)

    השבמחק
  2. אצלי עובד טוב...
    ניסית ללחוץ על ה"טמפה" המסומן בכחול? זה הלינק...
    מקשרת לפה ישירות (את יכולה גם לעשות גוגל על "טמפה, ורד לב" ותגיעי למאמר הזה)

    http://www.ima-adama.co.il/healling_methods/naturopathy/naturopathy_vered_lev17_tempeh.htm

    השבמחק