"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 21 באפריל 2013

מרק כרובית

אני לא מאמינה שעוד אין לי פה בבלוג מתכון של מרק כרובית.
המרק הפשוט והטעים הזה.
ועם החורף שקפץ עלינו בחזרה זה המרק שבחרתי להכין. כי הוא מהיר מאד והיו לי את כל החומרים להכנתו, כך שהיה קל  להכינו במהירות



חומרים

1 כרובית גדולה
2 תפו"א בינוניים
בצל גדול
כמה שיני שום (כמה? כמה שאוהבים, אני שמתי אולי חצי ראש)
1-2 כפות שמן קוקוס
תבלינים: מלח גס, פלפל שחור גרוס, מוסקט
תוספות אפשריות: חופן גבינת מוצרלה מגורדת, 2-3 בצלים ירוקים קצוצים (אפשר גם עירית)
כמה קוביות של חמאה, או 1-2 כפות נוספות של שמן קוקוס
[ מי שרוצה להשאיר את המרק טבעוני, יכול בהחלט]

אופן ההכנה

חותכים את תפוחי האדמה לקוביות, קוצצים את הבצל, מפרידים כרובית לפרחים וקוצצים את השום.
בסיר בגודל מתאים מחממים את שמן הקוקוס ומכניסים קודם את הבצל להזהבה, אח"כ ייכנסו אחר כבוד תפוחי האדמה והכרוביות לערבוב טוב של כמה דקות, כדי שהשמן יצפה אותם היטב.
מוסיפים מים מעט מעל גובה הירקות. אם רוצים מרק דליל יותר אפשר להוסיף יותר מים.
אפשר גם להשתמש בציר עצמות כחלק מנוזלי המרק (בדיוק סיימתי להכין חדש אז היה לי זמין, כך שהוספתי ככוס ציר עצמות, כחלק מהנוזלים).
מביאים לרתיחה, מקטינים את האש ומוסיפים תבלינים. אם אתם מתכוונים להוסיף מוצרלה אח"כ, כדאי לא לשים המון מלח כי מליחות הגבינה תצא כשהיא תותך.
כאשר הירקות רכים מספיק וטעמי המרק מתאימים לכם (תבדקו... אולי אתם רוצים קצת יותר פלפל?) אפשר לכבות את האש.
עתה נותר רק לטחון את המרק למרקם חלק.
להוסיף את קוביות החמאה ולטעום רגע לפני ההגשה.

בצלחות מניחים חופן מוצרלה טחונה ומעליה את המרק ומקשטים בבצל ירוק קצוץ


זו ארוחה קלה בפני עצמה, או מנת פתיחה מצויינת.
לי גם אין בעיה לאכול מרק כזה כארוחת בוקר.
כאמור, מי שמעוניין בגירסא טבעונית, יכול להכין ללא ציר עצמות, חמאה ומוצרלה. זה עדיין ייצא טעים!

3 תגובות:

  1. היי ורד... איך אפשר להפוך את המרק הזה לדל פחמימות? פשוט לוותר על תפוחי האדמה? להוסיף שמנת?

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט אפשר להוריד את תפוחי האדמה.
      אפשר גם במקומם לשים ירק אחר, כמו לפת או קולרבי... או בלי

      מחק
  2. ממש כיף לי לקבל כל היום פידבקים של קוראים למרק הזה.
    כנראה שבאמת הגיע בזמן כי כבר כמה וכמה אנשים סימסו לי, סיפרו לי או כתבו לי שהכינו את המרק הזה היום!

    השבמחק