"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 20 ביוני 2013

שוק טלה וחצילים

התחשק לי מעין תבשיל כזה של בשר וחצילים- שילוב מהמם, נכון?

בחנתי את הפריזר שלי ובחרתי ממנו נתח של שוק טלה אחורי להפשרה, כדי שלמחרת אשלב אותו עם החצילים.
ופה אני רוצה להתעכב רגע על נקודה חשובה.
כן, בישול בייתי בד"כ מצריך קצת תכנון מראש, הפשרות, הכנות, השריות. אולם אל דאגה, ברגע שנכנסים לזה זה כבר הופך לטבע שני. או שרגע לפני שנרדמים נזכרים במשהו ורצים לפריזר להוציא, כי אין, אין על הפשרה טובה של לילה. אין לה תחליף כמעט...
נכון שיש גם את הפתרונות המהירים שהעולם הזה- תודה לאל- מציע לנו, אולם אם אנחנו מתרגלים לרעיון שאנחנו מנהלים את המטבח ואת מה שנכנס לגוף שלנו זה בהחלט מומלץ להכנס לקצב הזה שיותר שייך ל slow food מאשר ל fast food ברעיון.
לי זה מסתדר יותר בקלות, יחד עם כל העומס של חיי היומיום האינטנסיביים.

יאללה, לעבודה

חומרים

1 ק"ג שוק טלה אחורי
2 חצילים בשלים וקלילים
1 בצל גדול
2-3 שיני שום
צרור עלי טימין טריים, אפשר להחליף בכף של מיובשים
1-2 כפות שמן קוקוס

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל והשום.
חותכים את החצילים לריבועים בינוניים.
קוצצים את הבשר לנתחים בגודל בינוני



במחבת מחממים כף שמן הקוקוס ומכניסים את נתחי הבשר לצריבה קלה משני הצדדים.
אם יש צורך עשו זאת בכמה נגלות, כדי שהמחבת לא תהיה עמוסה





מוציאים את הנתחים מהמחבת ומניחים בצד בכלי שמתאים לתנור, אני השתמשתי בסיר ברזל.
אפשר גם להכין בסיר על הגז, בבישול איטי עם להבה נמוכה.

מוסיפים את מה שנותר משמן הקוקוס ומקפיצים את הבצל והשום להזהבה קלה.
אחרי מספר דקות מוסיפים את קוביות החצילים להזהבה טובה תו"כ ערבוב


מוסיפים מלח, פלפל ואחרי שהחצילים שחומים מכל הצדדים מוסיפים את עלי הטימין









מערבבים בסיר את תערובת החצילים עם הבשר ומשגרים לתנור בחום של 160 מעלות למשל 2-3 שעות


טועמים לקראת סיום ורואים אם הבשר כבר התרכך היטב ואז אפשר להוציא ולהגיש

טעים כל כך- בשר וחצילים נימוחים יחדיו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה