"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 26 בדצמבר 2018

אחת המנות ההזויות שיצא לי להכין ולאכול- מעין סלט... אחר



מה רואים פה בכלל?

הכל התחיל כשפתחתי את המקרר וראיתי שנשארו לי כמה עלי קייל.
היו שם גם פאפאיה ואבוקדו ואיכשהו הם היו נראים לי שיוכלו להסתדר ביחד.

לא יודעת למה.

החלטתי לרקוח מנה ויצא לי ממש מגניב, אז מייד באתי- איך לא- לשתף

חומרים

כמה עלי קייל
פיסת כרוב
1-2 כפות שמן קוקוס
1/4 פאפאיה
1/2 אבוקדו
חופן אגוזים
כפית פולי קקאו נאים
1-2 כפות שבבי קוקוס קלויים
חופן חמוציות

אופן ההכנה



קוצצים את עלי הכרוב והקייל.
הם יהיו הבסיס למנה, והחלק החמים שלה.
במחבת רחבה מחממים שמן קוקוס ומכניסים את העלים הירוקים.
מערבבים מקפיצים אותם, עד שהם מתרככים ומצטמצמים מעט



סוגרים את האש ומעבירים לקערה.
מוסיפים את שאר מרכיבי המנה לקערה. כמובן שאפשר לגוון בסוגי הפירות והאגוזים ולהוסיף עוד מיני דברים (אני הוספתי בסוף גם אבקת ג'לטין. זה כמובן הופך אותה ללא צמחונית/ טבעונית, מה שעבורי הוא ממש סבבה). אפשר להתאים לפרוטוקול האוטואימוני כמובן (ללא אגוזים ופולי קקאו).

יצאה מנה טעימה, מעניינת, מגוונת ומאד מזינה ומשביעה.
יחי המנות ההזויות והמוזרות


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה