"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 26 באוקטובר 2020

ארוחה שלמה ברוטב קארי- חרדל- דבש

לפעמים מתחשק טעם מסוים והוא ממש מתאים לכל מיני דברים.
אולי אלה געגועיי לרוטב של הנקניקיות בברלין, או לקארי הודי אין לדעת...

ככה קרה לי לפני כמה ימים ורוטב הקארי- חרדל- דבש פשוט הסתדר גם עם הסלט, גם עם הירקות בתנור וגם עם נתח הבשר שנכנס לבישול ארוך בתנור.

שמן זית, חרדל, שום, קארי, מעט דבש, לימון/ בלסמי/ מיי כבושים, מלח, פלפל

עבור הבשר ניקח נתח שמתאים לבישול ארוך- כל נתח כזה יתאים פה. במקרה הזה הכנתי שפיץ שייטל.

מחממים תנור מראש ל250 מעלות.

מעסים היטב את הנתח ברוטב, מניחים אותו על נייר אפייה. מוסיפים שיני שום וענפי רוזמרין (אם אוהבים) ועוטפים עם נייר האפייה.

את הכל עוטפים בנייר כסף ומניחים בתבנית בתנור.

אופים כחצי שעה על החום הגבוה ואז מנמיכים את חום התנור ל-160 מעלות וממשיכים לאפות עוד כ 3-4 שעות

תבנית אחת עם נתח בשר ברוטב
תבנית שנייה עם ירקות ברוטב

נתח בשר ברוטב עטוף בנייר אפייה ומכוסה בנייר כסף
כל נתח שאתם אוהבים יעבוד פה

הפתעה מתוך האריזה

אחרי שיצא מהתנור נפרס לפרוסות דקות

עבור הירקות בתנור אפשר לקחת את מה שאוהבים: תפוחי אדמה, בטטות, גזר, בצל, קולרבי, כרובית, קישוא דלעות ועוד.
לערבב היטב עם הרוטב ולשגר לתנור ביחד עם נתח הבשר


מוסיפים סלט רענן עם ירקות שאוהבים ומקפיצים ברוטב


סלט עם חסות, תרד, בצל סגול, עגבניות שרי

והנה לנו ארוחה מלאה, משביעה, מזינה וטעימה על טהרת רוטב הקארי- חרדל- דבש


ארוחת צהריים/ ערב/ שבת/ חג נהדרת
הרוטב מתאים לכל מנה ומוציא טעם מעט שונה



2 תגובות:

  1. נשמע טוב. תוכלי לפרט קצת את היחסים של המרכיבים ברוטב? ושאלה לגבי הניר אפיה והאלומיניום, מדוע את לא משתמשת בסיר עם מכסה שמיועד לתנור? פחות מתאים מאיזשהי סיבה?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן... היחסים... קצת קשה לי לומר בדיוק. זה יכול להשתנות.
      אכתוב בערך:
      כשליש כוס שמן זית
      כפית קארי
      1-2 כפיות חרדל
      מלח, פלפל
      1-2 שיני שום קצוצות, או כפית אבקת שום
      דבש לפי הטעם הרצוי, 1/2 כפית מתאימה לי, אפשר יותר כמובן
      מיץ מחצי לימון/ כפית מיי כבושים/ כפית חומץ תפוחים/ בלסמי

      לגבי הסיר- אין לי כזה. מניחה שאפשר תבנית.
      אבל כן אוהבת את האפקט של נתח שצמוד ותבלינים ולמרינדה שבו ומתבשל בתוכם. לעומת סיר או תבנית בהם זה פתוח יותר ולא ממש שורה ברוטב/ מרינדה.

      מחק